HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Denon DL103R på en rega arm

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
rynnox Posted - 2008/05/15 : 22:19:26
Finns det någon med en denon 103R pickup på en rega arm som kan ge ett kopplingsshema på de små pickup kablarna. röd, grön, blå och vit kabel.
17   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
kansas Posted - 2008/05/30 : 13:08:59
Nej jag köpte via ebay.com, det tog bara några dagar att få den. Betalade direkt med paypal.
Zombie Posted - 2008/05/29 : 21:51:35
Köpte du via japanska ePay? Hur lång tid tog det att skicka? paypal?
kansas Posted - 2008/05/27 : 20:01:05
Jaha nu har jag fått min 103R från japan. Gjort en snabb setup och hunnit lyssna några låtar på olika skivor. Hur låter det då? Helt vansinnigt bra! Jag tror jag har hittat "min" pickup om man säger så :) Spårningen verkar ju makalöst bra... bättre än alla MM pickuper jag haft. Så en 103R måste jag säga i detta tidiga skede är ett fynd helt klart... Nästa steg blir en TTPSU motorstyrning till min P324:a, då borde det hända ännu mer kul :) Tips för er som blir sugna på en 103R är att plocka en från Japan via ebay som jag gjorde, funkade helt perfekt och sjukt snabb leverans. Priset landade på 1777:- inkl. frakt, fynd sm sagt
Zombie Posted - 2008/05/27 : 08:57:35
Lägre brus på phonoingången med DL-103R än med MM. Konstigt men sant...
Eref Posted - 2008/05/25 : 23:05:16
Roligt att höra att det låter bra. Uppgraderingar är ju alltid spännande. Jag hade tänkt fixa en kraftigare nätdel till min Lehmann Black Cube men det blev på tok för dyrt.
Jag har ställt in mitt RIAA på 100ohm . Lät bäst även efter retippningen av 103an.
Kansas du får rapportera när 103r har kommit. Alltid spännande att höra. Det är väl en riktigt fin Regaspelare du har.
kansas Posted - 2008/05/25 : 22:47:15
Okej, låter ju lovande då :) Jag har inte fått min 103R än men den ska komma i dagarna. Jag kommer att köra den på min Lehmann Black Cube statement. Om jag har förstått det rätt så ska den ställas in på 1000ohm för bästa resultat, ska nog stämma va?
rynnox Posted - 2008/05/25 : 22:35:06
Det låter väldigt bra här hemma hos mig, kablarna har kommit på rätt plats och jag har väl i dag spelat ca 12-13 timmar med min DL 103 pickup. Som det är nu driver jag mitt riaa med 100 ohm och med 65 på jag tror att det heter gain eller last. Jag kan ibland uppleva Denon pickupen som lite beslöjad men hoppas det beror på inspelningstiden. Jag börjar också se mig om efter möjliga framtida uppgraderingar med Rega armen. Jag tänker bl a på en ny bakvikt som t ex Origin Live eller Technoweighten eller varför inte groovetracer. Den uppgraderingen skulle kosta ca 1000 kr. Sedan kan man kanske tänka på nya tonarmskablar inuti armen. Ja Ja frågan är om man någonsin blir nöjd
Eref Posted - 2008/05/25 : 17:03:42
Skulle vara kul att höra hur det blev med din kombination också.

Och hur det låter hos rynnox!?
kansas Posted - 2008/05/25 : 10:39:05
Ingen mer som har nåt kul att säga om denon pickupen ihop med rega?
time Posted - 2008/05/21 : 21:32:49
Prova gärna att addera lite vikt i pickupskalet, i Forsellarmen blev det en dramatisk skillnad till det bättre
kansas Posted - 2008/05/19 : 19:25:33
Okej, intressant att den verkar spåra bra ändå... Jag plockade faktiskt en DL-103R från ebay igår. Ska köra den ihop med min P324:a med RB-301 arm. Borde ju låta rätt trevligt :)
Eref Posted - 2008/05/19 : 19:14:45
Jag har egentligen bara erfarenhet av en "vanlig" Denon Dl-103 monterad på en NADskivspelare med RB250 som tonarm.
Det lät sensationellt bra i mina öron. Jag jämförde då med en Goldring pickup, en Ortofon OM-30 och en Dynavector XV-5 (eller vad den hette, en highoutput MCpickup). Tyckte DL103 straffade alla.
Lät roligare. Spårade också överraskande bra.
Jag tror DL-103R har samma rundslipade nål som 103 och spårar säkert lika bra, dessutom lär den ju låta ännu bättre!
Men som ett budgetalternativ skulle jag verkligen rekommendera DL-103 ihop med t.ex. Rega Planar 2! Den kombinationen skulle jag kunna leva med som man brukar säga.
kansas Posted - 2008/05/19 : 18:46:25
Ingen som kan recensera lite om denna kombination? Ljudet, installation, spårning etc. Tacksam för svar!
kansas Posted - 2008/05/18 : 19:01:54
Hur bra är denna kombo? Har länge funderat på en Denon pickup men inte riktigt våga satsa på en. Är spårningen bra tex? Att ljudet är grymt säger ju många, men det är ju även viktigt att den spårar bra över hela skivan. Nån som kan recensera lite grann? :)
Eref Posted - 2008/05/17 : 06:25:10
Hmmm, hoppas det låter bra med din kombination. Det borde det göra redan från början (även om det blir ännu bättre efter några timmar).
DL-103R och Regaarm är ett vinnande kombo!
Torlaipickuppen är något jag rekommenderar när din 103nål blir utsliten nån gång i framtiden och behöver retippas. Jag älskar min Torlairetippade 103a!
rynnox Posted - 2008/05/16 : 21:58:25
Tack eref det verkar som jag kopplat rätt, det är lite synd att man inte märker upp pickuperna med färgkod för rätt installation. På min denon fanns det inga färgmarkeringar men din förklaring var ändå så pass bra att jag kunde se att min koppling av dessa små kablar var alldeles som det skulle vara.

Förresten jag såg att du har en denon 103 Torlai, spännande, jag tänkte själv på en ZU audio 103, men det blev en 103R. Jag undrar lite hur lång inspelningstid det kan vara på en Denon 103 pickup ?
Eref Posted - 2008/05/16 : 16:27:40
Jag tror att du kopplar precis som det är : vitt mot vitt (vänster kanal signal), rött mot rött (höger kanal signal), blått mot blått (vänster kanal jord) och grönt mot grönt (höger kanal jord).

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000