HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Pioneer PL 15 skivspelare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
PeterE Posted - 2008/01/17 : 21:52:26
Jag skulle vilja veta om skivspelaren Pioneer PL-15 är nåt att ha eller är det bara en budget spelare?

Min gamla skivspelare har gått sönder så tänkte därför leta efter en bra begagnad & då fick jag upp ögonen för en Pioneer Pl-15 som nån då ska ha 700kr för.
Är det ett rimligt pris för den där spelaren?

Jag skulle vilja ha lite synpunkter på den där spelaren.

Är det bra ljud & byggkvalite?
Om jag inte minns fel så har den en valnötslåda som den står i.
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
PeterE Posted - 2008/01/26 : 13:04:41
Det lutar åt att jag satsar på nåt annat som är helt som det ser ut nu!
24U Posted - 2008/01/21 : 14:45:34
Vill inte rekommendera hur affärer görs upp... *ler* ... men kan väl säga så här; du verkar tänka klokt...
PeterE Posted - 2008/01/20 : 12:54:14
Mm vi får se..
Men om han då tar 700kr för den är det ett rimligt pris i tanke på det där med knappen som inte fungerar?
Eller ska jag se om jag kan pruta ner priset lite efterssom att den är defekt?
Det blir ju säkert en hel del jobb om man ska fixa & skruva.

Jag borde nog ha nån kompis som gillar att skruva & det går ju fortare om man är 2st.
24U Posted - 2008/01/20 : 00:10:09
Inte så säkert... nog inget du lämnar in till verkstad för 400:-/timme. Men är du lite händig, löser du det själv. Man skall dock jobba med stor försiktighet. Inget man "slänger" upp, isär eller ihop. Mesta är tänkt i konstruktionen så ledningsdragning, fjädersättningar i subchassi och övriga konstruktioner är ett tänk bakom, så när du jobbar, ta gärna digitalbilder på varje moment så du kan backa bakåt i rätt ordning vid ihopsättningen igen. Vissa kablar är nästan sytrådstunna och skadas lätt. Roligt göra jobbet själv oxå, då får man insyn i tänket bakom spelaren och får lite xtra feeling för verket. Jag jobbar gärna med gamla vinylsvarvar, moddat mitt nuvarande thorens-verk med SME-arm, så jag har svårt se något mer spännande än "greja" med vinylspelare. Om du inte delar passionen att skruva själv kanske du har nån polare som är lite "halvtokig" *ler i positiv mening*...
PeterE Posted - 2008/01/19 : 16:33:35
Det låter bra att jag kan använda min nuvarande MM picup.
Men jag fick nu veta i ett mail i kontakt med säljaren att det är en cue funktion knapp som har slutat att fungera men tror ni att det är lätt att laga isåfall?

Vad används denna knapp till?
24U Posted - 2008/01/19 : 12:06:05
Går utmärkt att köra så. Kan hantera även lite bättre puppor. Klassiska Shure, alternativt Grado Gold är säkra kort med sådan spelare. Lite kul med Pioneerspelaren. Har en protractor light inbyggd i spelaren... *ler* Simpel, men ändock som en grovinställning.
PeterE Posted - 2008/01/18 : 19:38:07
Mm okej så det är sånt där klassiskt tungt vinyl ljud i den där spelaren då?
Kommer nog att köra den tillsammans med ett Nad PP2 riia & förstärkaren är en Harman kardon.

Vet dock inte om jag kan köra min nuvarande picup som jag inhandlade för ett halvår sedan.
Det är en Audio technica At-95.
Fluffy Posted - 2008/01/18 : 19:20:29
Har inte spelat på min 12:a på ett par år, men när jag testade den så tyckte jag den var jämnbördig med min dåvarande Pro-Ject RPM4:a. Svårt att testa iofs när man sällan har 2 likadana pickupper liggandes. Men riktigt bra budgetspelare vågar jag säga att den är.
PeterE Posted - 2008/01/18 : 09:32:46
Mm okej jag tror att Pl-15 ska vara ganska så lik din PL-12 till utsendet.
Men är du nöjd med din spelare?
Jag har som aldrig ägt en skivspelare av märket Pioneer tidigare så då undrar jag förstås om det är bra ljud ifall man kanske ska slå till på en sån där spelare.
Jag spelar mycket rock & sånt så jag hoppas att den duger till det.
Fluffy Posted - 2008/01/18 : 00:59:04
PL-15, den har jag faktiskt inte hört talas om. Äger däremot en PL-12, som ve´rkar vara lite av en klassiker.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000