HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Varför blev denna tråd låst?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
magnus1967 Posted - 2007/09/02 : 06:13:37
Den handlar om ett mycket intressant ämne tycker jag!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=49438&whichpage=1

Jag vill gärna veta mer i detta ämne om olika drivningar av skivspelare och dess för och nackdelar synd att tråden blev låst av någon anledning?

var det pga av 1:a April,och någon hade dålig humor?
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
magnus1967 Posted - 2007/09/02 : 08:00:02
Ok,
Vi avslutar detta och sedan får jag öppna en ny tråd om det
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=49438&whichpage=1 handlade om!

tråden avslutad och stängd,eller?
Bernt Jansson Posted - 2007/09/02 : 07:57:07
Ja, jag håller med. Jag vet för lite om problemet som gör att arkivering är nödvändig för att kunna utveckla resonemanget. Brewitz, Meyer och Pac kan nog svara bättre på de bitarna.

Jag har själv fått många trådar låsta pga detta och det enda tips jag kan ge är att man kryssar i rutan "Archived posts" när man söker efter något som inte har skrivits om på ett tag.
Ayn Posted - 2007/09/02 : 07:52:19
magnus, det finns rent tekniska orsaker till att arkivera. Med reservation för att jag inte har rejäl koll på hur forumkoden ser ut, så kan jag säga att forumet troligen skulle bli bra mycket slöare om inga trådar arkiverades. Då är det väl en schysst kompromiss att arkivera trådar så att de finns bevarade för eftervärlden, men bibehålla snabbheten på forumet? Om du vill sätta igång diskussionen igen är det bara att dra igång en ny tråd och hänvisa till den gamla i så fall
magnus1967 Posted - 2007/09/02 : 07:49:54
Jag vet om problematiken,
men en av anledningarna varför detta forum är så himla intressant att läsa och tillhöra är att det finns en intressant historia man kan lära av och förmedla vidare,
en vän till mig sa att man ska alltid ta två steg tillbaka så man ser hela tavlan,står man kvar så ser man bara detaljer som man inte kan få något ut av.
Det som skrivs i nutid kanske blir intressant läsning om några år.
Bernt Jansson Posted - 2007/09/02 : 07:25:38
OK, det är olika för olika avdelningar. Bildreportageavdelningarna kör Pac ingen arkivering på men då och då gör han det under diskussionsavdelningarna. Möjligen kan han berätta mer om det själv. Såvitt jag vet görs det för att hålla storleken på databaserna nere.

Det finns MÄNGDER med gamla arkiverade trådar, prova att söka och kryssa då i rutan "Archived posts" så får du se. Du får garanterat intressant läsning i flera dagar!
magnus1967 Posted - 2007/09/02 : 07:13:23
Nja,den förklaringen tror jag inte helt på för denna tråd från 2003 kunde man skriva på http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=17837 den var inte låst vilket jag är mycket glad för pga av den är mycket intressant och lärorik och ger uppslag till nya ideér,
men tråden om olika drivningar på skivspelare är LÅST man kan inte skriva inlägg på tråden och den är från 2006 så låsningen måste bero på något annat,är det pga ett avancerat April skämt?

Men jag kan försöka uppfinna hjulet på nytt och väcka frågan en gång till.
Bernt Jansson Posted - 2007/09/02 : 06:57:05
Trådar arkiveras då och då, på grund av inga inlägg på ett år eller nåt. Det är enda anledningen.

(Du kan ju alltid starta en ny tråd om du vill, och hänvisa till den gamla.)

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000