HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Frågor kring en SME 3009

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
milesahead Posted - 2007/08/30 : 17:00:45
Jag har en tonarm av modell SME 3009. Det saknas en motvikt (den som sitter i nån sorts nylonlina) samt hållaren där armen vilar när den inte används. Som jag fattar det (och som jag minns utseendet) är den exakta modellbeteckningen "SME 3009 series II improved". Kolla denna länk för bilder och beskrivning:

http://www.analogue-classics.com/html/sme_3009___3012.html

Vad jag undrar är alltså vad värdet är (trots att den ej är komplett), var man kan få tag på reservdelar samt vilka spelare armen kan tänkas passa till. Kanske finns nån som kan rekomendera vilken spelare man kan "para ihop" den med.
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Bertie Posted - 2007/09/12 : 10:54:05
När jag köpte min SME 3009 saknades också den lilla vikten, trots att den var "komplett" enligt säljaren. Jag köpte en på ebay istället. Jg använder den till en TD150, hur det blev kan du se i din andra tråd, där jag postat bilder. Prsiet på en Improved är väl 1500 till 2000 kr.
freann Posted - 2007/08/30 : 19:45:54
Thorens och SME är ju en klassisk kombination. Improved-versionen är en ganska lätt arm - Grado eller Goldring borde vara perfekta. Reservdelar, tips & kunskap: Veteranhifi.se i Sthlm.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000