HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Köpa spelare Pro-Ject RPM 9, RPM 6 eller Rega P5

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
aplodon Posted - 2007/07/27 : 18:52:33
Är det någon som jämfört dessa spelare och kan säga något om skillnader mellan dem, fördelar/nackdelar hos någon, etc. Är det t.ex. värt att satsa 5000:- extra på RPM 9 istället för att nöja sig med PRM 6?

Gäller alltså:
Pro-Ject - RPM 9.1
Pro-Ject - RPM 6.1
Rega - P5
eller ev. annat märke/modell i prisklass 10-12 000 (eller under, om ni tycker det är OK).
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Adagio Posted - 2007/08/10 : 23:38:32
Tjaa.. har du kikat på Kuzma, förvisso betydligt mer pengar men jag kikade i den prisklass nu nämner och hamnade i Kuzma stabiS med StogiS, efter en del tankar och referensförfrågningar. Ett köp jag defenitivt inte ångrar, de maskiner du nämner innan för tankarna åt plastiga leksaker i jämförelse med Kuzma. Helt klart en smaksak förstås, jag övervägde inte Kuzma till en början dels pga priset men också pga designen. Efter en hel del läsning och begrundning började en beundran växa fram, både av design och de possitiva mottaganden jag kunde läsa om världen över. När den sedan hamnade här hemma kunde jag bara njuta av den fulländade enkelheten och precisionen.
bluemindboy Posted - 2007/08/10 : 02:11:47
Thorens TD 850, kan jag personligen inte rekommendera till någon. läs gärna min gamla tråd:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=60563.

Jag ska själv konvertera om till en Rega P7...
aplodon Posted - 2007/08/09 : 16:48:03
Eller kanske Thorens 850. Men då blir det lite dyrare.

Ingen som har några idéer?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000