HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Goda nyheter...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Zombie Posted - 2007/07/23 : 10:59:36
http://business.guardian.co.uk/story/0,,2127381,00.html
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
bliss Posted - 2007/07/23 : 23:07:43
Kul att läsa att intresset ökar, det har ju varit på gång nu ett tag och flera källor runt om i världen bekräftar det nu. Kul som sagt och tack för länken Zombie!
iroise Posted - 2007/07/23 : 22:16:39
nej, det är inte bara du! Inget nytt under solen, även förr behövde man veta vilka bolag/inspelningar man skulle satsa på, som sagt inget nytt....
Bubbel Posted - 2007/07/23 : 22:14:26
quote:
Dock syndar jag på andra plan och byter ut hornen då jag behöver nått som funkar lite bättre till riktigt musik (håååårdrock!)


Du är förlåten de är inga hårdrocksförmedlare precis men till övrig musik funker de utmärkt.

iroise: Jag tycker att det är kul att de vill hålla på med vinylen senast var det en tjej som jag hjälpte lite jag förklarade hur viktigt det är med rätt inställningar på skivspelaren och var hon kunde hitta mallar och annat.

Anders
Zoggy Posted - 2007/07/23 : 21:43:49
Hoppas att det smittar av sig hitåt också!
Är jag ensam om att tycka det är väldigt varierande kvalitet på nypressad vinyl idag? Vissa nypressar av 90-tals rock t.ex. låter så fruktansvärt illa att det är riktigt skamligt.

mvh Zoggy
iroise Posted - 2007/07/23 : 19:32:52
>Jag frågar ofta varför de köper gammal vinyl svaret är "att musiken idag är mest skräp de gjorde bättre förr".
Kul att ungdomen har uppnått denna insikt iaf är det bra att de rotar i de musikaliska rötterna-historia skall man kunna för att begripa skeendena idag!
Kmj Posted - 2007/07/23 : 12:13:25
Bubbel, självklart
Dock syndar jag på andra plan och byter ut hornen då jag behöver nått som funkar lite bättre till riktigt musik (håååårdrock!)
Bubbel Posted - 2007/07/23 : 12:04:56
Detta är vad jag har misstänkt hela tiden att folk som gillar musik vill visa upp vad de har i sin samlig och inte på någon burk. Jag är ofta på loppisar och letar vinyl och det börjar dyka upp yngre som köper vinyl givetvis får de hjälp om de behöver. Jag frågar ofta varför de köper gammal vinyl svaret är "att musiken idag är mest skräp de gjorde bättre förr".

Kmj: skönt att du tar det naturliga valet ;).

Anders
B-200 Posted - 2007/07/23 : 11:16:16
sweet hoppas på enklare sätt att shoppa bara.
Kmj Posted - 2007/07/23 : 11:02:45
perfekt!
Mitt val att köpa ny vinylrigg och skita i CD verkar som en allt bättre idé.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000