HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vinylen död?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
nin Posted - 2007/06/06 : 00:42:51
Knappast när man ser detta korta inslag om största vinylpresseriet i USA: http://www.msnbc.msn.com/id/13561213/

Vad sägs om att dom har gått från 10 st anställda till 54 st, och pressar dagligen 5000-6000 st 7" singlar och 20 000 till 35 000 st 12"/LP's PER DAG!


En till länk av intresse: http://www.positive-feedback.com/Issue31/lp.htm

Från den länken:
"Last night I met for about two hours with a local indie-record store owner, this in relation to a project that I'm developing with some extremely talented locals. His sales of vinyl account for fully 20% of his gross revenue these days. I should clarify that number a little: his sales of NEW vinyl account for 20% of his gross revenue, his primary demographic is (estimated) 18-24, and we're not talking reissues. He was telling me that, on average, he imagines that the other indie record stores he associates with around the nation might count about 18% of their gross receipts as being attributed to new vinyl sales."
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Zombie Posted - 2007/06/08 : 16:10:12
Hämtade Wilco "Sky, blue sky" idag, på tung dubbelvinyl och med CD:n som bonus :)
LP:n låter kanon, lite 70-tals influerad mixning tycks det som...ingen överdriven jävla diskant...
Den enda taggen jag känner i samvetet är det det går så mycket plast/olja/kemikalier att tillverka en LP. CD är ju på så vis mycket miljövänligare - eller?
Å andra sidan ska ju alla köra runt i stora åbäkiga stadsjeepar nuförtiden, har själv aldrig ägt en bil
snaggvovve Posted - 2007/06/08 : 10:49:13
Jag köpte den www.themusic.com.
Pris med frakt blev $50.00 (ca. 350:-).
Den fastnade inte i tullen så priset stannade på 350:-
De har en gratis tjänst du kan välja till när du handlar, de öppnar skivan och kollar så den ser ok ut och är helt plan. Jag valde detta och mycket riktigt är den helt plan och utan skavanker. Jag kommer definitivt att köpa fler skivor därifrån.
mikethebike Posted - 2007/06/07 : 20:58:12
snaggvovve, var köpte du den och vet du om det finns planer för resten av deras produktion? Hur mycket fattigare blev du (på pengar alltså, livskvalitén måste ju gått upp )?
snaggvovve Posted - 2007/06/06 : 15:27:15
Helt klart lever vinylen.
Jag fick min efterlängtade Jethro Tull LP Aqualung på 200g Classic Records igår.
Jag har haft många varianter av Aqualung genom åre och bättre än så här har den aldrig låtit.
Blue Posted - 2007/06/06 : 13:30:27
Vinylen är ju klart odöd! Härom veckan var jag på en spelning där en kompis dj:ade enbart med vinyl och jösses vad mycket sköna grejer han lirade, mestadels nya.
iroise Posted - 2007/06/06 : 09:25:18
Finns inget i min lilla värld som pekar på att vinylen skulle vara död, tvärtom så verkar den ha fått ett rejält uppsving de senaste åren och ändå var det INTE så att vinylen innan detta förde en tinande tillvaro, nej det finns ganska många affärer i skåne vars huvudsakliga inkomst kommer från just vinyl, dessutom kan man lägga till krämarna som dyker upp på mässorna dvs folk som har enskilda firmor som köper/säljer beggad vinyl. Däremot så är det väldigt tunnsått med affärer som säljer ny vinyl iaf i malmö, vet egentligen INGEN butik som har ett vettigt utbud, mycket synd, ny vinyl verkar då sälja bäst via nätet. Tycker bläddrandet är väldigt trevligt så fram för butiker som kan/vågar/har råd att hålla ett vettigt sortiment inom flera genrer av ny vinyl.
Pac Posted - 2007/06/06 : 08:43:23

Det var ett riktigt trevligt videoklipp du hittat!


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000