HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vägghylla är bra?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
JWO Posted - 2007/04/28 : 23:43:49
Känns som en trevlig ide på många sätt är att sätta vinylsnurren på en vägghängd hylla.

Någon som har tips på bra variant av detta? budget?

Rätt mått, och sladdar ska kunna löpa lika....

6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Hatoil Posted - 2007/05/06 : 15:07:15
Jag har köpt enkla konsoler på coop, och skruvat fast i väggen, lagt en granitskiva på (eller någon slags sten är det, säkert inte granit, för den är svart, men jag har glömt materialet), för att slippa tjata på barnen att de skall gå försiktigt i lägenheten när jag spelar musik ; )

I butiken har jag elfas hängskenor med konsoler som sticker ut, och en likadan stenskiva där.

Lyxiga skivspelarhyllor att hänga på väggen finns det flera stycken av, varav vilka den här är värst!? (i positiv bemärkelse):

http://www.finite-elemente.de/en/products/pagode_signature_wall

Enda jobbiga med de flesta vägghyllor är att det är bökigt när man vill möblera om, ha stereon vid en annan vägg.
Buggsson Posted - 2007/05/05 : 00:19:30
Här är en annan tråd i ämnet, om länken fungerar: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52839&SearchTerms=v%E4gghylla,stenplattor

Jag har själv lagt in en bild där på en prototyp jag snickrade ihop som hastigast. Den fungerar mkt bra på en ranglig vägg och ett trägolv på regel, för där kan runt 100 kg stå och hoppa utan att nålen reagerar.
Per Posted - 2007/05/04 : 11:00:13
Vägghylla är kung! Jag har kraftiga stålkonsoler som jag köpt på Grönmarks(?) som pallar 200kg belastning. Som hyllplan har jag en köksskåpslucka från IKEA, mdf klädd med rostfritt. Det ser ut som en diskbänk men funkar utmärkt!
Audionet Posted - 2007/04/29 : 10:12:44
Om vägghylla är bra beror på hur väggen ser ut.
Det går säkert att hitta något konsolsystem på IKEA som man skulle kunna utgå ifrån om man vill göra något kul själv. Det är roligt och lärorikt att expremintera med underlag till spelaren, man kan ändra ljudet rätt mycket med det.
calle_jr Posted - 2007/04/29 : 08:47:34

Här finns lite olika tips från Target, Mana, Apollo och DIY:
http://www.theanalogdept.com/what's_under_your_table.htm
B-200 Posted - 2007/04/29 : 08:17:38
det finns target vägghyllor med både en och 2 plan.

Jag använder själv Regas egen vägghylla, köpt från svalander.

om det är bra, jupp.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000