HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Audio Technica OC9ML

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
rynnox Posted - 2007/01/04 : 23:30:13
Finns det någon med erfarenhet av denna Audio Technica pickup ?
OC9ML.

Jag hade tänkt pröva den på en Linn Ittok arm

/Ron
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
rynnox Posted - 2007/01/05 : 16:41:47
Det låter lovande, frågan är om man ska töja på budgeten och gå upp till en Lyra Dorian eller om At OC9ML kommer att räcka hela vägen. Det är svårt det där med hur mycket man ska lägga på en pickup. Ibland kan det vara befogat men lika ofta är en mindre kostsam sak lika bra och till och med i vissa fall bättre. Som det är nu spelar jag med en Linn Adikt MM och en MC skulle nog inte vara helt fel.

/Ron
minoman Posted - 2007/01/05 : 16:17:16
Ron,
jag har en AT09 och är MYCKET nöjd. Hela kombinationen är Opus3 Continou verk + Audio Technica AT1100 arm kopplat till MF X-LPS2 och MF X-A2 och Opus Chaconne högtalare. Se sep tråd om Opus Continou (bilder kommer i helgen).

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54738

Har inte jätte mycket att jämföra med och kan inte uttala mig om kombinationen arm/pickup annat än att med min egen set-up fungerar det ypperligt. Mitt ljud ideal är generellt mer åt det varma "musikaliska" hållet......stampa takten typ. Lyssnar mest på aukustisk blues, jazz och folk även om den absoluta favoriten är Pink Floyd. Min uppfattning är att min kombination spelar varmt, kontrollerat och med mycket känsla. Då jag har två armrör till min AT1100 arm har jag provat med pickupen från min andra Continou, en Highphonic MC2, men det lät livlöst jämför med AT pickupen trots en på pappret mycket bättre pickup.....alltså: Kombinationen arm + pickup är viktig.

mvh/micke
Hepcat Posted - 2007/01/05 : 06:22:40
279.95$ från LPGEAR http://www.lpgear.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=LG&Product_Code=ATC01&Category_Code=A3

du kan ju alltid fråga joakimw på selleri han har en sådan på ewn Ittok och är supernöjd.
rynnox Posted - 2007/01/05 : 00:35:27
Det går att få den för ca 290 $ från t ex musicdirect, men den finns säkert i flera USA baserade butiker.

/Ron
Micke65 Posted - 2007/01/05 : 00:22:20
Lite för länge sen, gick från Linn K9 -> Linn K18 -> ATOC9 och det blev hela tiden bättre är väl det jag kan säga.
Vad kostar OC9 nuförtiden, vill minnas att priset då var ~2000 ?
/Micke
rynnox Posted - 2007/01/05 : 00:04:04
Hej micke, Kan du göra en jämförelse med någon annan pickup ? Är den spelglad - tycker du den fungerar till en speciell musik eller är den allround mm

/Ron
Micke65 Posted - 2007/01/04 : 23:41:53
Hade en AT-OC9 på Ittok arm i början på 90-talet vilket funkade bra.
/Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000