HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Clearaudio Emotion?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Adagio Posted - 2006/11/08 : 14:23:04
Någon som har åsikter/erfarenheter av Emotion med Satisfy-arm samt AlphaWood kombinationen som veteranhifi säljer?
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
B-200 Posted - 2006/11/09 : 00:01:39
jag förstår dig helt, de är skitsnygga helt enkelt. Ingen diskussion där, och hade det bara varit design hade jag tagit den, men efter jag lyssnat på den tyckte jag att det saknades "mellantonerna" och blev lite förgrovhuggen. Hur skall jag förklara det, jo det lät "tyskt" (fan vad dåligt, ok allt finns där men ingen själ inget extra).

Jag tror att man kan råda bot på det genom att sätta på en MC pickup. Jag upplever det som att MC pickup är mer krävande på riaa och verket i sig själv, men det är inga problem för clearaudio då verket är det inga fel på tycker ju som sagt bara att den är för grovhuggen med den MM som satt på (nej kommer ej ihåg vilken). Jag tycker att den PU jag har är en killer på att ta fram detaljer men det är en smakfråga.
Pickup är riktigt en smakfråga som varje person får stå för.
Adagio Posted - 2006/11/08 : 22:23:49
Men för 8400? Det verkar vara ett prismässigt glapp den fyller där.
Vad har den för "svaga" punkter? Ska man välja en dyrare pickup?
Vad finns det för alternativ i den prisklassen?
Det kommer nog ändå bli en sådan för min del, jag är helt enkelt såld på Clearaudios design. Pro Ject har också några intressanta modeller men då blir det för mycket pengar med pickup inräknat.
Än så länge är jag bara på "starta en sparkampanj" då måste jag ju ha något att sukta lite efter. Jag går igång på akrylplintar, akryltalrikar, remdrift och helst metaldetaljer i polerad aluminium, det skulle kröna stapeln fint här hemma.
B-200 Posted - 2006/11/08 : 14:46:55
ja jag har lyssnat och "pillat på" clearaudio emotion med stisfy armen. Jag gillar den MEN tycker den är för dyr helt enkelt i relation till vad den presterar. Ja visst den är ögongodis men ljudet är för grovdraget och det finns bättre spelare till den prisklassen var min egen slutsats. Jag köpte en annan men är fortfarande impoenrad av designen clearaudio skapar.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000