HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 ny kabel mellan riaa & stärkare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
B-200 Posted - 2006/10/07 : 22:11:16
Dags att byta ut min nuvarande kabel till en mer kapabel rca kabel.
Har i nuläget en billigare kabel men söker en som ej drar ner signalöverföringen.

Har funderat på Van den Hul eftersom jag har det i tonarmen men de är jäkla dyra har tänkt lägga 500 spänn på en 2 meters rca. Beggat är ok men helst nytt då jag har fått kassa kablar innan är man lite tveksam till beggat, iallafall i denna frågan. Har supra i digitala överföringen
men vet ej hur detta skulle bli mellan riaa och förstärkaren, det jag vet är att den måste vara skärmad och ha bra kontakter.

Någon som har bra tips på kabel?
12   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
B-200 Posted - 2006/10/09 : 14:57:52
Martin B: ett klart värt alternativ att testa skall göra det faktiskt jag menar till det priset är det klart värt ett test eftersom jag ändå skall beställa annat hos elfa ändå .
Martin B Posted - 2006/10/08 : 21:58:46
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=10598.htm

Denna kabel tillsammans med Biltemas RCA-kontakter (31-415) ger en mycket bra förbindelse mellan skivspelarens terminal och RIAA.
B-200 Posted - 2006/10/08 : 19:33:49
ja det får bli något sådant lars, tack för tipset. såg att VDH hade "gråat" d502 kan det vara såatt den har utgått?
lars Posted - 2006/10/08 : 19:07:53
Skall du ha en kabel mellan RIAA och försteg så är det vanlig signalkabel som gäller.

Från pickup till RIAA kan det vara mer känsligt.
VDH D502 är en bra kabel för priset. Slår Linns standardkabel.
Köp den på lösmeter och löd kontakter själv så blir det nästan gratis jämfört med att köpa färdigt.
B-200 Posted - 2006/10/08 : 15:41:39
jo det är sant stickan tack för tipset. eptert lånar ej ut tyvärr, tror jag skall satsa på en van den hul D502 problemet är att den är snordyr i sverige kanske kör en gråimport.
Snoop Posted - 2006/10/08 : 14:53:44
Min kabel är eventuellt redan såld, jag skickade den för test till Hornta här på forumet.

Stickan Posted - 2006/10/08 : 13:02:11
Åk in till Malmö en dag och låna hem lite kablar.
Har själv lånat hem och testat från HifiSkåne och Hificenter.

Tror säkert du kan låna hem från Ljudshopen också.

Finns det inte nåt ställe i Trelleborg som har lite schyssta kablar?

Expert-butiken på gågatan i centrum har ju ett trevligt sortiment på hifi och hembio-apparater i alla fall.
B-200 Posted - 2006/10/08 : 10:17:58
ja det hade ju faktiskt varit det mest logiska, köpte ju spelaren där med audionet och då får man samma kabel med ju.

Skall skicka ett mail till han.
Audionet Posted - 2006/10/08 : 10:08:50
Du måste kolla på VDH phonokabel, titta in till Calle på Ljudprodukter och få ett pris. Vet inte vad den kostar för 2m, men det är en bra kabel som jag själv använder.
B-200 Posted - 2006/10/08 : 09:39:25
tack för svaren. skall kollas. Frågan är om viablue passar till vinylen, har funderat på hans kabel men jag gillar ej viablue riktigt. jag skall iallafall kolla upp det, det kanske är riktigt bra, och då bör man ju klippa till. Skall kollas.
Manga X Posted - 2006/10/08 : 06:24:35
Jag tror att Snoop här på forumet säljer sin 2m Viablue kabel.
Han vill förvisso ha lite mer (650 SEK) men ni kanske kan mötas på vägen litegrann.
Den verkar vara välbyggd och ha bra kontakter.


Mvh Magnus Eriksson
Stickan Posted - 2006/10/07 : 23:59:57
En sån här har jag mellan DVD`n och stärken och tycker den låter bra:
http://www.fyndborsen.se/ecommerce/produkt_win.php?main!filter!Prodnr=11185
Hör om du kan få den på öppet köp.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000