HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Nyval

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
gart Posted - 2006/10/05 : 13:51:18
Vad skulle ni välja; Rega Planar 3 eller Pro-Ject Xperience? Eller finns det bättre i samma prisintervall?
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
magnus1967 Posted - 2006/10/10 : 19:26:51
Det är nog inget man bygger och det blir bra vid första försöket det krävs nog en hel del tålamod,mycket pyssel och kunskap.

"dakli" jag håller med att Cantus armen är lite pysslig att ställa in,men om man placerar skivspelaren så att man får till en bra arbethöjd och med lite övning så går det ganska snabbt att ställa in den.

Jag har inte en aning om vad en Rega planar3 eller Pro-Ject Xperience kostar men en Continuo med Cantus är en mycket prisvärd,driftsäker och enkel skivspelare "made in sweden",den rekomenderar jag varmt om man slår ut kostnaden under 25år,min är ca12 år och har snurrat klockrent.
Klingan Posted - 2006/10/10 : 18:43:10
Har sett den tidigare och den ser ut att vara billig Lite pyssel att ställa in den och pickupen, men jag tycker själv att det är ett pyssel att ställa in min Cantus tonarmen.
magnus1967 Posted - 2006/10/10 : 17:43:47
Ett förslag på passande uni-pivot arm till ev spelare.

http://www.altmann.haan.de/tonearm/
Klingan Posted - 2006/10/10 : 00:31:02
Tänker du begagnat eller nypris? Som alltid får man betydligt mer för pengarna när man köper begagnat. Speciellt en skivspelare som håller många år.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.13 sekunder. Snitz Forums 2000