HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Black Cube vs. Smart Phono

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
mangew Posted - 2006/09/15 : 15:45:15
Möjligen inte anledning starta ny tråd(med anledning av en tidigare startad i ungefär samma ämne) men nu hade jag köpt en Clearaudio Smart Phono riaa steg.

Fick hem det och upptäckte att jordskruven satt helt lös och riaat går ej att laga hemma så jag har varit tvungen att skicka det till Clearaudio i Tyskland för att byta ut det.

Mailade stället i tyskland där jag köpte steget från och frågade om ev. ersättning för frakten kunde utgå(ändå bara 220:-), de svarade att de kan de göra men de kunde också istället skicka mig ett helt nytt Lehmann Black Cube riaa, av årsmodell 2005 alltså inte senaste modellen men steget är helt nytt i orginalkartong.

Är Lehmann ett bättre val tror ni?
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
mangew Posted - 2006/09/15 : 22:53:48
Jag har redan meddelat att de kan skicka mig Lehmann steget, om inte annat får jag det troligen snabbare då jag tror de skickade det redan idag. Annars om jag skulle ha clearaudio så hade jag fått vänta 3-4 dagar innan de fått dit mitt, sedan 1-2dagar minst för servicen/avgöra om de ska byta ut detta sedan 4-5 dagar upp hit igen. Nu har jag kanske Lehmann steget här nästa vecka.
B-200 Posted - 2006/09/15 : 22:34:29
ja det är ett svårt val du står framför dig.

och det är bara du som kan göra det
mangew Posted - 2006/09/15 : 21:54:56
Lehmann steget är ett dyrare steg, SE modellen tror jag knappast de skickar då skickar de nog tillbaka mina 20 EUR istället. Jag vinner ändå kostnadsmässigt minst en 500:- om jag räknat bort min returfrakt på att ta Lehmann steget. Vilket som är bättre vetefan, Har ju inte hört något av dem och inte ställt in mig på något speciellt steg, köpte Smart Phone:n för att jag fick ett bra pris på det tidigare. Nu får jag ett Lehmann steg för samma peng, helt nytt i kartong och full garanti. Om jag säger så här, hela affären har hitills kostat mig knappa 2000:-

Clearaudio som företag har också visat god service då de varit snabba på svara samt direkt var beredda att byta ut det mot ett nytt.
B-200 Posted - 2006/09/15 : 20:33:38
spontant skulle jag säga efter lite googlande att Lehmann black cobe är enligt mig klart intressant.
Får du full garanti på det så hade jag tagit det.

MEN...

det var ett clearaudio du hade ställt in dig på och lyssnat på så om det är värt att byta är upp till dig det är du som skall leva med ditt riaa steg. är det en clearaudio eller Lehmann produkt du vill ha.

om jag tror att det är en bättre produkt, JA. om det de facto ÄR en bättre produkt, vet ej.
boombox Posted - 2006/09/15 : 19:35:36
Vet ej vilket som är bäst men jag skulle svarat att om de skickar ett Black Cube SE 2005 så blir du jättenöjd. Vem vet, de kanske har en generös dag. SE modellen borde nog vara bättre än Smart Phone, eller vad tror ni andra?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000