HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Värdera: KD600+SME 3009 III

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Guru Posted - 2006/08/29 : 14:33:13
Hej ni vinylkunniga, vad är värdet på en Kenwood KD600 med SME 3009 III och Ortofon H30 MC Pickup ?

Mvh
8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Guru Posted - 2006/09/03 : 09:26:29
Det var tyvärr bara ett hinder för att köpa denna, den måste hämtas i Malmö :( Nåja jag får väl renovera min gamla Lenco istället :)

Tack för tipsen !
time Posted - 2006/09/03 : 08:43:31
Shure M-97 då ? Jag har för mig att Shure på något sätt var inblandad i SME III ? Jag har flashbacks från någon blaska från 70-talet.. men sedan finns det intergrerade Ortofonpickupper med, OM serien fanns i denna arm om jag inte minns fel
Guru Posted - 2006/08/29 : 20:30:42
Oki..har lagt ett bud på den nu :)
freann Posted - 2006/08/29 : 20:28:30
Svår fråga! Första tanken går naturligvis till Shure V15. Problemet är att den inte tillverkas längre. De sista versionerna fram till Shure V15V x-MR var mycket högklassiga.
Ortofon OM40 och Goldring 1040 borde kunna funka. Båda använder Van den Hul-slipning. Stanton lär ha en modell som skall vara riktigt bra.
Guru Posted - 2006/08/29 : 18:26:47
Ok, tack för tipsen :)

Edit: Om vi vänder lite på det hela, vilka pickuper skulle kunna passa SME'n ?

Mvh
freann Posted - 2006/08/29 : 18:18:24
SME 3009 III är en superlätt arm för högkomplianta MM-pickuper. En Sumika Pearl skulle kunna passa - men armen presterar mer än vad den pickupen kan leverera!

Faktum är att min far har en KD600 med originalarm. En en de absolut bästa direktdrivna verken (undantaget de rena proffsverken).
Köp den till det priset om du är villiga att byta armen. Min personliga rekommendation.
Guru Posted - 2006/08/29 : 17:13:04
Skulle en Sumiko Pearl kunna passa på den armen ?

Är 2000 för mycket ?

freann Posted - 2006/08/29 : 15:59:45
Väldigt fin verk men en arm som inte passar till särskilt många moderna pickuper - framför allt INTE en MC-pickup!
Köp verket och byt till en bättre/modernare arm. En SME 3009 Series II alternativ R eller kanske en M2?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000