HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Handla från Tyskland

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Klingan Posted - 2006/08/15 : 21:03:36
Undrar ifall någon har erfarenhet att handla över nätet från Tyskland? Var inne på www.phonophono.de sida och ser att det finns en del pengar att spara om man vill handla nytt.
Har fått för mig att det inte ska vara några problem med varken kontakter eller strömmen då det är lika som hos oss. Eller är jag helt ute och cyklar? Tittade för min egen del efter nytt riaa steg.
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Klingan Posted - 2006/08/20 : 00:05:59
Jag tackar för era inlägg.
Har insett att handla begagnat kan man tjäna mycket på, men det kan ta tid att hitta det man vill ha.
Itz Posted - 2006/08/19 : 22:09:20
Har handlat från dem vid ett flertal tillfällen.
Fungerade utmärkt.
Creative Audio Posted - 2006/08/19 : 00:22:28
dakli; funkar utmärkt att handla därifrån!!

//Wolfgang
Stefanolo Posted - 2006/08/15 : 22:54:05
Har handlat med tyskar via ebay.de vid två tillfällen nyligen. Funkade alldeles utmärkt. Tyskland har ett fantastiskt utbud och ligger på ett rimligt avstånd från Sverige. Använd sunt förnuft och tänk på vad f95toli skrev. Handlar du som konsument av en tysk näringsidkare så har du samma skydd som en tysk men det är givetvis lite krångligare att bevaka sina rättigheter vid en tvist. Men visst går det.

/Stefan

Edit: stavfel
f95toli Posted - 2006/08/15 : 21:16:28
I princip är det inga som helst problem vare sig tekniskt eller ekonomiskt (det är ju inom EU så ingen moms/tull att tänka på).
Men som alltid när man handlar från utlandet så bör man vara extra försiktig, ibland råkar man ut för språkproblem (många tyskar pratar usel engelska) och går något fel så är det ju rätt långt borta och reglerna kan skilja en del.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000