HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Nål eller ny pickup?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Cyrus Posted - 2006/06/28 : 21:49:49
Har skaffat mig en Thorens TD 160 B Mk II med SME series III S med en Excel ES-70EX pickup

Nålen gick åt fanders pga ovarsamhet, min alltså
Den var iofs inte i nyskick så det får vara.

Det tråkiga är att jag inte hann lyssna på den
Så nu undrar jag, är det lönt att köpa ny nål hos svalander för dryga 400:-, eller är det bättre att att köpa en ny pickup

Har ingen aning om den jag har är bra eller inte (eftersom jag inte hann lyssna )
Har inte haft vinylsvarv på över 15 år, men nu är det dags att damma av skivsamlingen

Tacksam för svar
Andreas
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Cyrus Posted - 2006/06/29 : 11:27:31
Tack för svaret Pipes.

Då får det bli en ny nål. Om det inte passar mig så verkar ju det eventuellt finnas möjlighet att sälja pickupen och införskaffa en annan
Måste ju lyssna först annars kommer jag nog alltid undra hur det skulle ha låtit

Andreas

Pipes Posted - 2006/06/29 : 01:07:07
För egen del så hade jag sagt att du skulle köpa en ny pickup, men Excelpickuperna har en hårdnackad anhängarskara som älskar dem. Jag har aldrig riktigt förstått dess storhet men som sagt, finns det personer som älskar dem.

Svaret på din fråga hänger dock naturligtvis också samman med hur mycket du hade tänkt spendera på en eventuell ny pickup. För de 400 kronorna så är nog en ny nål ett bättre alternativ än en ny pickup.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000