HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 labb_platta

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
ockham Posted - 2007/04/16 : 22:54:56
jag har slutfört ett av mina projekt, nja slutfört men i alla fall är ett etappmål nått. Jag har gjort en rätt flexibel labbplatta för mina rör experiment. Förbättringar är redan planerade. När jag köpte mitt stabiliserade nätaggregrgat kunde jag göra det sista för att sätta igång. Nu håller jag på att koppla upp ena kanalen från mitt ecl86-projekt för att testa lite mer. Jag behöver t ex ändra bias.

Så här ser det ut just nu, kanske inte det vackraste, men funktionellt. Drivsteget är kopplat här

2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
ockham Posted - 2007/04/16 : 23:09:16
Hos Elfa hittade jag den här, den funkar bra tycker jag. Jag minns inte vad den kostade men den var inte så dyr om jag inte erinrar mig fel
Lovan Posted - 2007/04/16 : 23:01:53
Jag har länge funderat på att köpa en labbplatta fast för att kunna leka med lite transistorer. Varifrån köpte du din?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000