HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 labb_platta
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ockham
Member

395 Posts

Posted - 2007/04/16 :  22:54:56  Show Profile Send ockham a Private Message  Reply
jag har slutfört ett av mina projekt, nja slutfört men i alla fall är ett etappmål nått. Jag har gjort en rätt flexibel labbplatta för mina rör experiment. Förbättringar är redan planerade. När jag köpte mitt stabiliserade nätaggregrgat kunde jag göra det sista för att sätta igång. Nu håller jag på att koppla upp ena kanalen från mitt ecl86-projekt för att testa lite mer. Jag behöver t ex ändra bias.

Så här ser det ut just nu, kanske inte det vackraste, men funktionellt. Drivsteget är kopplat här

Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.

Mitt System

Edited by - ockham on 2007/04/16 23:01:42

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/04/16 :  23:01:53  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Jag har länge funderat på att köpa en labbplatta fast för att kunna leka med lite transistorer. Varifrån köpte du din?
Go to Top of Page

ockham
Member

395 Posts

Posted - 2007/04/16 :  23:09:16  Show Profile Send ockham a Private Message  Reply
Hos Elfa hittade jag den här, den funkar bra tycker jag. Jag minns inte vad den kostade men den var inte så dyr om jag inte erinrar mig fel

Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.

Mitt System
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000