HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Mitt diy projekt... Ett Spider-rack blir till..

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
datar Posted - 2004/05/17 : 21:45:42
Hej!

är tyvärr lite sjukskriven och har lite trisst på dagarna så då måste man ju hitta på något så nu tänkte jag starta ett eget diy projekt!

Så vi börjar med denna bilden.... som ska arbetas vidare på i morgon.

Sedan fortsätter vi med denna som är 15x44mm ek som ska arbetas mer med i morgon troligtvis.....

Detta var allt i från mig för idag! Det är till 99% troligt att det kommer upp bilder i morgon med

Vad är det då jag arbetar med? ja det säger jag inte nu... Antingen blir slutresultatet kanon eller så går det åt pipan men då har man ju iallafall sysselsatt sig med något

mvh johan
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
ypolt Posted - 2004/08/01 : 15:23:13
datar, du har pm ;)
datar Posted - 2004/07/28 : 17:46:16
ypolt: vill du ha mått osv så hör av dig på pm så kan jag skicka dom till dej om du bestämt dig och vill göra ett spiderrack (sen trixar du med mått o så som du vill).

mvh Johan
ypolt Posted - 2004/07/27 : 18:30:16
Jag lovar o plublicera om det blir något :)
Har lite olika projekt jag funderar på.. spindelrack, allt-i-ett-hylla med TV och skit... Och sen
ett "konsten att förvandla en skitig studentetta till ett njutbart lyssningsrum och ändå kunna bo där"-projekt :D
Det sistnämda skulle jag verkligen behöva... Dock lockar ett spindelrack mest nu efter att ha sett
dina bilder! :D
datar Posted - 2004/07/26 : 18:18:46
ypolt: du vore mycket skoj och se ditt resultat. gärna med bilder. det är ju det som är så skoj med ett forum. dela med sig av sina ideér och låna andras

mvh Johan!
ypolt Posted - 2004/07/26 : 15:35:57
Jag tar tillbaka mitt påstående i förra inlägget, det såg precis
lika snyggt ut även utan glasskivorna! =)
Nu blire nog fan fram med sågen! :D
nurfen Posted - 2004/07/26 : 08:21:22
Snyggt jobbat! Om du vill ha tips om hur du kan sätta in SuperSpikes på ett snyggt sätt, kolla här: http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=552
datar Posted - 2004/07/25 : 21:07:26
Skåpshandtagen heter "Rull" och kan köpas på ikea med 6st/förp för 9,- på rea (troligtvis utgående modell).

mvh Johan
Haakan Posted - 2004/07/23 : 17:12:25
datar e det köksskåpshandtag du använder som "spikes" :)
va heter märket nu igen, en bra ide jag har tänkt på den själv

datar Posted - 2004/07/23 : 17:08:40
Glasskivor HEJDÅ!

Det spelar MYCKET bättre utan glasskivor.

Helhetsbild igen:

Larsho och EngelholmAudio: Erat tips gjorde en mycket bättre ljudbild! Jag ska när ekonomin tillåter köpa Superspikes från Soundcare.

mvh Johan
ypolt Posted - 2004/07/17 : 05:44:44
Måste säga att det var ett ytterst graciöst arbete! :)
Blev riktigt sugen på att bygga ett snarlikt rack själv faktiskt :)
Skulle dock bli glad av o höra lite synpunkter på hur man kan lösa glasfrågan
på ett estetiskt tilltalande sätt då jag tror att dessa skivor bidrar med ganska
mycket till utseendet :D
datar Posted - 2004/07/09 : 20:09:42
arcam: kul att du tycker mitt var snyggare än originalet men jag kan dock inte hålla med dig

eller jo.. okej då
datar Posted - 2004/07/09 : 20:07:41
Hej!

Tack alla för den fina responsen medans jag vart på semester i Danmark och Tyskland.

Jag ska nu i veckan laborera lite och ta bort glasskivorna. Jag funderar även på att även om ekonomin inte tillåter köpa spikes och sätta på varje fot av racket. Vi får se

Annars får jag säga som Bernt Johansson sa i någon tråd en gång (kommer inte ihåg exakt ): "När man gjort något eget och det blir snyggt klappar man sig själv på axeln och säger: Det där gjorde du bra!"

mvh Johan!
Nitram Posted - 2004/07/08 : 19:30:58
Blev ju riktigt trevligt... brukar inte vara nån fan av spiders annars...

Du har fått mig att fundera...
mace Posted - 2004/07/08 : 19:19:48
Hur skulle det vara med laminerat glas ?? Då får man ju två lager glas med "klet" imellan borde inte det kunna fungera som energiomvandlare - rörelse till värme, typ??
Säkrare blir det oxå, jämfört med vanligt fönsterglas

m
arcam Posted - 2004/07/06 : 09:21:40
Hyllan blev verkligen snygg, t.o.m. snyggare än
originalet

Larsho Posted - 2004/07/04 : 15:58:31
Piggen

Visst är det snyggt med glaskivor men tyvärr inte bra ur
akustisk synpunkt
Piggen Posted - 2004/07/04 : 13:08:20
Otroligt bra resultat. Tycker att just glasskivorna gör att det ser ännu bättre ut, trist bara OM det påverkar ljudet...
Larsho Posted - 2004/07/04 : 12:39:07
datar

Soundcares superspikes kan nog vara ett bra alternativ, alternativt prova med vanliga hockeypuckar, kan köpas i sportaffärer till en
hyfsad peng
Bernt Jansson Posted - 2004/07/04 : 11:07:22
Snyggt!
datar Posted - 2004/07/04 : 08:57:11
Larsho: Jag har haft tankarna på Soundcare Superspikes under varje apparat. Vet du eller någon annnan andra trevliga lösningar som kanske är lite billigare?

Om nu glaset påverkar ljudet negativt ska dom bort fortast möjligt

mvh Johan!
Larsho Posted - 2004/07/03 : 16:46:49
datar

Tycker jag du ska göra, men du bör ha ngn form av distans mellan
apparaterna o stället, mkt snyggt racket du har gjort, man blir
lite sotis Tog det lång tid att göra
datar Posted - 2004/07/03 : 16:44:57
Hej!

Jag har funderat eller snarare hellre tänkt skaffa någon form av fötter under.

Det var bra att ni påpekade detta med glasskivorna. Jag ska prova att köra utan.

mvh Johan!
Larsho Posted - 2004/07/03 : 16:34:19
Pär

Precis, glasskivor är nog inte optimalt, hade nog testat
med någon form av puckar, kanske vanliga hockeypuckar
EngelholmAudio Posted - 2004/07/03 : 16:31:53
Min reflektion också!

Jag hade inte kört med glasskivorna för dessa tar upp ljud via luften. Det anser jag är en av fördelarna med denna typ av konstruktionslösning - liten area per hyllplan.

datar Posted - 2004/07/03 : 16:29:19
Hej Larsho.

Jag vet inte exakt hur mycket varje hyllplan klarar av. Jag har däremot provat att trycka med hela min kroppsvikt så mycket jag bara kunde och det hände inte ett jota och det räcker för mig. Glas är ju som det är men jag hoppas att även dom ska klara vilka vikter som helst. de står 100% plant enligtvatten iallafall dvs utan glas troligtvis obegränsad vikt.

mvh Johan!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000