T O P I C R E V I E W |
to_apeiron |
Posted - 2006/04/21 : 21:25:43 vem kunde vara hygglig och PM:a mig och beraetta saa mycket som moejligt om denna? Vad kostar den? Ny? Beg? E den bra? Till vad? Naer e den inte bra? Phonosteg? Egenskaper, etc, etc
Snaella entusiaster! jag e mycket nyfiken! |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
SW |
Posted - 2006/09/11 : 23:25:59 Nog är Kolektor ett mycket bra försteg. Jag föredrar Kolektorn före Wakondan när jag spelar CD. RIAA:n är väl den svagaste länken i Kolektorn. RIAA:n är betydligt bättre i Wakondan. Skulle nog kunna ha en Wakonda bara som RIAA:steg. |
Sondek |
Posted - 2006/04/30 : 22:00:14 En sen Wakonda med slimline nätdel uppfattas av vissa som lite mer välljundande. Men en del föredrar Kolektorn och då speciellt om man skall spela cd. Riia steget i Wakonda är dock överlägset det som sitter i Kolektorn. Äger man en LP-12:a så är det Wakonda som gäller |
new order |
Posted - 2006/04/29 : 17:38:50 Håller ej med Ayn här.Kolektor är bättre än Wakonda.Dessutom mer flexibel när det gäller att konfigurera ingångar. |
Ayn |
Posted - 2006/04/21 : 22:50:47 Kolektor är helt okej, har för mig att den numera brukar gå beggad för typ 4k (den finns inte att köpa ny längre). Själv skulle jag ännu hellre titta på Wakonda inom det prissegmentet för Linn-apparater - Kolektor låter lite "burkig" i jämförelse. Både Kolektor och Wakonda har phonosteg.
Lite info om vilka ändringar som gjorts på Kolektor: http://www.nornan.se/linnsite/#Kolektor |