HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Linn
 kolektor
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2006/04/21 :  21:25:43  Show Profile Send to_apeiron a Private Message  Reply

vem kunde vara hygglig och PM:a mig och beraetta saa mycket som moejligt om denna? Vad kostar den? Ny? Beg? E den bra? Till vad? Naer e den inte bra? Phonosteg? Egenskaper, etc, etc

Snaella entusiaster!
jag e mycket nyfiken!

Zory
Polen

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/04/21 :  22:50:47  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Kolektor är helt okej, har för mig att den numera brukar gå beggad för typ 4k (den finns inte att köpa ny längre). Själv skulle jag ännu hellre titta på Wakonda inom det prissegmentet för Linn-apparater - Kolektor låter lite "burkig" i jämförelse. Både Kolektor och Wakonda har phonosteg.

Lite info om vilka ändringar som gjorts på Kolektor:
http://www.nornan.se/linnsite/#Kolektor

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

new order
Member

238 Posts

Posted - 2006/04/29 :  17:38:50  Show Profile Send new order a Private Message  Reply
Håller ej med Ayn här.Kolektor är bättre än Wakonda.Dessutom mer flexibel när det gäller att konfigurera ingångar.
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2006/04/30 :  22:00:14  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
En sen Wakonda med slimline nätdel uppfattas av vissa som lite mer välljundande. Men en del föredrar Kolektorn och då speciellt om man skall spela cd.
Riia steget i Wakonda är dock överlägset det som sitter i Kolektorn.
Äger man en LP-12:a så är det Wakonda som gäller

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2006/09/11 :  23:25:59  Show Profile Send SW a Private Message  Reply
Nog är Kolektor ett mycket bra försteg. Jag föredrar Kolektorn före Wakondan när jag spelar CD. RIAA:n är väl den svagaste länken i Kolektorn. RIAA:n är betydligt bättre i Wakondan. Skulle nog kunna ha en Wakonda bara som RIAA:steg.

S
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000