T O P I C R E V I E W |
Bardis |
Posted - 2013/02/28 : 08:49:43 Tänkte importera en del prylar från USA. Problemet är att priset på varan är mycket högre hos de firmor som exporterar Plus de tar 300sek i frakt för en vara som kanske kostar 50sek att skicka som ett vanligt vadderat brev. Skall man dessutom ha varor från flera leverantörer vore det smidigt att skicka dem i ETT paket för att undkomma en del frakt.
Min undring är om det finns ombud I USA som har dessa tjänster? Bäst vore så klart om man kände någon som bor på andra sidan det stora vattnet. Vilken är villig att skicka lite prylar. |
10 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
solhaga |
Posted - 2013/03/09 : 19:26:39 ShopUSA |
soundbrigade |
Posted - 2013/03/09 : 18:56:36 Jag brukar ibland beställa prylar till dottern i Chicago när vi är på väg över. Dels blir det billig frakt (gratis), dels undgår jag moms i Sverige. Senaste prylen var strata-kopian i byggsats jag fick i julklapp. |
jari |
Posted - 2013/03/09 : 10:22:55 Det verkar som att tullen lägger sig i paket som deklarerats för låga värden numera. Fick ett paket i veckan som var deklarerat för värde 60 dollar. Jag fick betala 100kr för postens hantering,94kr i tullavgift. |
Tux |
Posted - 2013/03/06 : 20:22:41 http://www.jetcarrier.com/default.asp?lang=46
Då får en adress i New Jersey att beställa ditt gods till och sen skickar de hem det till dig.
Jag har flera gånger ringt över och pratat med lite mindre firmor och det går utmärkt att skeppa direkt till sverige även om hemsidan säger att de inte gör det.
Stötdämpare och fjädrar till bil var 80dollar i frakt med USPS, och det är både tungt och skrymmande paket. |
Bardis |
Posted - 2013/02/28 : 14:21:48 Det vore mycket intressant Vox. |
Vox |
Posted - 2013/02/28 : 14:04:09 Det finns företag i USA som har detta som affärsidé. De tillhandahåller en lokal adress och lagrar varorna i väntan på att kunden vill att de skall sampackas och skickas till t.ex. Sverige. Tyvärr hittar jag inte länken till det företag i USA som jag var i kontakt med tidigare.
|
Bardis |
Posted - 2013/02/28 : 11:50:14 I det fallet Ryssen är det en liten vacuumswitch till min Corvette. Men det finns mer godsaker att importera från det stora landet i väster nu när dollarkursen är låg. |
Ryssen |
Posted - 2013/02/28 : 11:21:09 quote: Plus de tar 300sek i frakt för en vara som kanske kostar 50sek att skicka som ett vanligt vadderat brev.
Vad handlar det om för saker,kom genast att tänka på microkit.se då är det Farnell det gäller. |
Bardis |
Posted - 2013/02/28 : 11:17:09 Bra ide pix! |
pix |
Posted - 2013/02/28 : 10:37:54 Jag har haft samma tanke
Om man i vart fall hade en adress i USA att löpande beställa till, som samlar upp "små pytsar" och sedan, antingen levererar, eller om någon skall över, kan ta dessa med sig hem så skulle man spara mycket pengar.
En bekant köpte en del små sake med ett hotell i USA som mottagare Han tajmade detta med en semetserresa, och kunde på så sätt ta med sig allt hem Viktigt är väll förståss att hotellet är införstådda i att de aggerar distributions centra
Jag har även hört att beställningar över delstater kan möjliggöra att den amerikanska momsen elimineras Något som jag ej lyckats med när jag köpt direkt från företag och hem.
/Pix |