HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Importera från USA. Finns ombud i staterna?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bardis
Member

3348 Posts

Posted - 2013/02/28 :  08:49:43  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Tänkte importera en del prylar från USA. Problemet är att priset på varan är mycket högre hos de firmor som exporterar Plus de tar 300sek i frakt för en vara som kanske kostar 50sek att skicka som ett vanligt vadderat brev.
Skall man dessutom ha varor från flera leverantörer vore det smidigt att skicka dem i ETT paket för att undkomma en del frakt.

Min undring är om det finns ombud I USA som har dessa tjänster?
Bäst vore så klart om man kände någon som bor på andra sidan det stora vattnet. Vilken är villig att skicka lite prylar.

Modda allt som går att modda!

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2013/02/28 :  10:37:54  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag har haft samma tanke

Om man i vart fall hade en adress i USA att löpande beställa till, som samlar upp "små pytsar" och sedan, antingen levererar, eller om någon skall över, kan ta dessa med sig hem så skulle man spara mycket pengar.

En bekant köpte en del små sake med ett hotell i USA som mottagare
Han tajmade detta med en semetserresa, och kunde på så sätt ta med sig allt hem
Viktigt är väll förståss att hotellet är införstådda i att de aggerar distributions centra

Jag har även hört att beställningar över delstater kan möjliggöra att den amerikanska momsen elimineras
Något som jag ej lyckats med när jag köpt direkt från företag och hem.

/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2013/02/28 10:41:46
Go to Top of Page

Bardis
Member

3348 Posts

Posted - 2013/02/28 :  11:17:09  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Bra ide pix!

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8649 Posts

Posted - 2013/02/28 :  11:21:09  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Plus de tar 300sek i frakt för en vara som kanske kostar 50sek att skicka som ett vanligt vadderat brev.

Vad handlar det om för saker,kom genast att tänka på microkit.se
då är det Farnell det gäller.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Bardis
Member

3348 Posts

Posted - 2013/02/28 :  11:50:14  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
I det fallet Ryssen är det en liten vacuumswitch till min Corvette. Men det finns mer godsaker att importera från det stora landet i väster nu när dollarkursen är låg.

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2013/02/28 :  14:04:09  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Det finns företag i USA som har detta som affärsidé. De tillhandahåller en lokal adress och lagrar varorna i väntan på att kunden vill att de skall sampackas och skickas till t.ex. Sverige.
Tyvärr hittar jag inte länken till det företag i USA som jag var i kontakt med tidigare.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Bardis
Member

3348 Posts

Posted - 2013/02/28 :  14:21:48  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Det vore mycket intressant Vox.

Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2013/03/06 :  20:22:41  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message  Reply
http://www.jetcarrier.com/default.asp?lang=46

Då får en adress i New Jersey att beställa ditt gods till och sen skickar de hem det till dig.

Jag har flera gånger ringt över och pratat med lite mindre firmor och det går utmärkt att skeppa direkt till sverige även om hemsidan säger att de inte gör det.

Stötdämpare och fjädrar till bil var 80dollar i frakt med USPS, och det är både tungt och skrymmande paket.

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4459 Posts

Posted - 2013/03/09 :  10:22:55  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Det verkar som att tullen lägger sig i paket som deklarerats för låga värden numera.
Fick ett paket i veckan som var deklarerat för värde 60 dollar.
Jag fick betala 100kr för postens hantering,94kr i tullavgift.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2013/03/09 :  18:56:36  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag brukar ibland beställa prylar till dottern i Chicago när vi är på väg över. Dels blir det billig frakt (gratis), dels undgår jag moms i Sverige. Senaste prylen var strata-kopian i byggsats jag fick i julklapp.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2675 Posts

Posted - 2013/03/09 :  19:26:39  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
ShopUSA

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000