HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hur räknar man ut tittarsiffror?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Johan4130 Posted - 2012/05/10 : 20:09:07
Jag har aldrig blivit tillfrågad vad jag tittar på och jag hoppas ingen loggar det för då lär jag ta fram foliehatten fortare än kvickt!

Hur räknar man egentligen ut tittarsiffrorna i tv?
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
jonny99 Posted - 2012/05/11 : 12:44:14
De här http://www.mms.se/ mäter tv tittandet i Sverige. Det finns en del svar på hemsidan. Eftersom de här siffrorna ligger till grund för prissättningen av reklamtid så anstränger de nog sig för att få fram bra siffror.
Johan4130 Posted - 2012/05/10 : 20:58:34
Det låter otroligt trubbigt ... Men intressant. Hur räknar man ut vem som "utgör någon slags statistisk representation av de svenska tv-tittarna"?

Foliehatten är nära.
ztenlund Posted - 2012/05/10 : 20:13:53
Det är en hög hushåll som utgör någon slags statistisk representation av de svenska tv-tittarna som har en låda hemma som loggar vad de glor på.
För webb-tv mäter man lämpligen på servern istället och det finns något sådant system också.

Edit: Du kan nog hitta mer hos MMS: http://www.mms.se/

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.18 sekunder. Snitz Forums 2000