T O P I C R E V I E W |
Hermes |
Posted - 2012/03/07 : 22:00:38 Dubbla parkeringsböter pga felparkering i T-korsning. Parkerade på andra sidan trodde det var ok. Lämnade bilen där. En granne ringde och sa att jag redan har 2 böter. 1400 spänn igen.. Suck!
Dessutom stör jag mig på att min hifianläggning alltjämt låter FÖR LJUSSSSST! |
7 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Jazz |
Posted - 2012/03/08 : 15:40:36 Det var just lkop som jag tänkte på. kommunalt kan det ju naturligtvis vara annorlunda på |
MatsB |
Posted - 2012/03/08 : 09:39:36 I Malmö finns det flera bilägare med parkeringsböter på flera miljoner kronor. De betalar inte en enda krona. Så fungerar vårt orättvisa samhälle med den fria kriminaliteten.  |
Mickel-mackel |
Posted - 2012/03/08 : 07:46:14 quote: Om det har gått 6 timmar och blivit nytt dygn så kan man få en till boot. Men parkera i/nära en korsnining får man väl inte göra alls?
Så står det i alla fall i lagen om kontrollavgift.
Är det en kommunal gata så gäller en annan lag, bäst att kolla det, - om det nu inte var den du tog infon ifrån. |
Jazz |
Posted - 2012/03/08 : 07:36:20 quote: I T-korsning får man bara stå om det är skyltat så, en skylt med P och pilar framåt och bakåt. Fick du två P-böter på en gång utan att du flyttat bilen emellan? I så fall har P-vakten gjort fel, så får de inte göra.
Om det har gått 6 timmar och blivit nytt dygn så kan man få en till boot. Men parkera i/nära en korsnining får man väl inte göra alls? |
Lovan |
Posted - 2012/03/08 : 06:44:17 Bearwik: Är du säker? Vi vet inte hur länge han har stått där. Annars skulle man ju kunna ta en p-bot och betala den summan istället för att kosta på sig att betala p-avgifter  |
bearwik |
Posted - 2012/03/08 : 00:50:27 I T-korsning får man bara stå om det är skyltat så, en skylt med P och pilar framåt och bakåt. Fick du två P-böter på en gång utan att du flyttat bilen emellan? I så fall har P-vakten gjort fel, så får de inte göra. |
Circlomanen |
Posted - 2012/03/07 : 22:21:42 Parkeringsböter är lika välkommet som tandvärk, klamydia eller basreflexlådor i det Circlomanska hemmet.
Trist sånt där. |