HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Skicka till England?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
bearwik Posted - 2012/02/02 : 02:16:35
Vad kan det kosta att skicka ett tolv kg försteg till och från England och vilket företag bör man skicka med?
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
bearwik Posted - 2012/02/05 : 15:59:16
Tack för alla tips.
Klenkar Posted - 2012/02/05 : 12:39:05
Skickade, ett slutsteg, 26kg, till England.....UPS var klart billigast.
brewitz Posted - 2012/02/02 : 20:43:47
Jag försökte skicka ett par bongotrummor (!) till Sverige frånEngland för ett par år sedan. Detta skulle ha kostat mig ~2000 kronor (strax under 20 kilo). Förklaringen till detta höga pris var att man inte längre kör post på lastbil (via färja till/från kontinenten) mellan Sverige och England, allt flygs. Det kanske har ändrats men i mitt fall blev det billigare för personen som skulle ha trummorna att komma över och hämta dem.
Bhuset Posted - 2012/02/02 : 18:45:42
Jag skickade en reciver till arcam i england med schenker,det kostade 500kr och tog en vecka.
Jag betalade med kontokort och som privatperson (inga problem)
Mvh..
rannagarden Posted - 2012/02/02 : 17:49:59
Var nyss i en liknande situation och insåg att det inte är gratis att skicka större pryttlar över nationsgränser.

Klart billigast var nog posten som postpaket inom EU. Enda trista var att man inte kan skicka paket som REK, utan de lämnar kanske av det vid dörren eller kanske vid närmsta utlämningsställe och utan legitimerad utlämning. Men billigt och spårbart inom EU. Dessutom försäkrat (och man kan tilläggsförsäkra för högre värde).
Näste i ledet var om det fick plats i en xxl-låda från en DHL-servicepoint. Legitimerad utlämning med signering, men en tusenlapp dyrare än posten.
Därefter trillade andra fraktlösningar in så som FedEx och UPS etc.

Att skicka som privatperson utan avtal med transportören kostar en hel del.
plundin Posted - 2012/02/02 : 12:10:27
har du testat http://www.fraktjakt.se/ ?

Nån stans att börja i alla fall!

/ptr

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000