HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Transportföretag till Norge?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Claes_Ireland Posted - 2011/09/19 : 22:13:38
Hej, har en tråd här nedan om hur jag får iväg saker till Abrahamesen i Norge, tullågren ventilerat där, men, vilket bolag fraktar dit?

Postens paket maxar på 20 kg, mitt slutsteg väger precis över 20 kg utan förpackning så det spricker.

Bussgods verkar bara köra i Sverige.

DHL tar bara 20 kg de med. Grrr.

Så, vilken firma kan transportera något på 25 kg till Norge? Pris är inte jätteviktigt, så länge det inte drar iväg något helt galet, typ åka taxi dit och lämna själv. Bor i Stockholm.
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Claes_Ireland Posted - 2011/12/12 : 21:10:40
Gjorde så att jag tog kontakt med Audioconcept, de fixade transporten med glatt sinne. Nu har jag fått hem grejerna. För och slutsteg är uppgraderat och fanken vad det lirar direkt ur lådan. Nu ska de få stå på ett par dagar i sträck och bli genomvarma och så. Men jag har redan fått gåshud tre gånger på kort tid, så det lirar sååååå bra. Glad som bara den.
Claes_Ireland Posted - 2011/09/20 : 19:47:27
Ok, trasslet är att jag inte kör bil, bara mc, så att åka dit på vinst och förlust är svårt. Kan åka dit och
fixa dealen, sen fixa kompis med bil som kör mig dit. :)
Vox Posted - 2011/09/20 : 19:41:12
Du skall åka direkt till Schenker, inte ringa eller kolla på deras hemsida.
När jag skulle skicka ett par högtalare gick inte det när jag ringde till Schenker, men jag tog med dem och åkte till dem och det var inga som helst problem.
Dock går det inte att betala kontant, endast kort gäller.
Claes_Ireland Posted - 2011/09/20 : 18:32:42
Inga vanliga bolag får jag träff på, bara "flyttbolag" så att säga, det var ju fanken att det ska vara så jäkla omöjligt att skicka saker som privatperson.

Får kolla med hifiklubben där jag en gång köpte min EC grejer. Min kontakt är säljchef där nu.
Claes_Ireland Posted - 2011/09/20 : 18:25:24
schenker har max 20 för privat, 30 för företag, men jag är inget företag.

Ska kolla fraktjakt, tack för tipset.
Njord Posted - 2011/09/20 : 17:41:14
Du kan kolla på Fraktjakt:

http://www.fraktjakt.se/

Det är en webbsida för prisjämförelse vad gäller frakter över hela världen.
Mey Posted - 2011/09/20 : 06:34:36
Har Du kollat med Schenker?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000