HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Inbrott i bil

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Wheels Posted - 2010/05/08 : 22:31:12
Jaha,fick inbrott i Malmö under fotbollsmatchen.
Inslagen låskolv.
Min gamla Sony GPS,gömd under sätet, och en väska med kläder försvann.
Är det någon idé att försöka kräva ersättning för GPS´n?
Är väl stöldbergärlig egendom?
Kostar väl också att laga låset.
Skulle väl värdera skiten jag hade till 2000:-
18   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Magils Posted - 2010/05/12 : 16:29:02
Läste ett plakat här på jobbet, där man tydligen snott ett topplock från en Volvo V70, mitt på ljusa dagen ...
CC Posted - 2010/05/12 : 16:06:11
mace, håller med dig. Problemet är egentligen inte prylarna i sig utan känslan av förlorad trygghet... Att veta att någon främmande varit och rotat. Att känna osäkerheten när man kommer hem om att det sitter någon dj*** och väntar i något hörn (som i vårat fall där killen satt med en klyvyxa i källaren och väntade på att kunna smita ut). Eller när biltjuven blir överraskad och gömmer sig i baksätet när frugan ska iväg med barnen till dagis...
CC Posted - 2010/05/12 : 15:45:50
Oftast tar tjuven vägen in via fönster men dörren ut....
bibl Posted - 2010/05/11 : 20:54:02
Det där med att förbereda för inbrottstjuven kan ta en ände med förskräckelse. Finns en historia som lär vara sann om någon som tröttna på de ständiga inbrotten i sommarstugan...

En man får fel på bilen/skotern eller vad det nu var. Han går upp till en avsides liggande sommarstuga vilken verkar ha telefon eftersom det går ledningar in till huset. Då han är i nöd så bestämmer han sig för att knacka in en ruta på sidan av huset, han tar sig in via fönstret. Ringer på hjälp och beger sig sedan mot ytterdörren. Något senare anländer hjälpen i form av en polispatrull som finner mannen död innanför ytterdörren på sommarstugan. Det visade sig att ägaren hade spänt upp ett hagelgevär som gick av när ytterdörren öppnades. Då dörren öppnades inifrån och inte utifrån som ägaren räknat med träffade skottet "inbrottstjuven" i huvudet/ryggen varvid han dog direkt...

Wheels Posted - 2010/05/11 : 20:48:38
Allt som är fysikst lånar vi tillfäliigt i det här livet.
Men varför måste jag låna ut åt han som inte vill betala?
Det KAN vara okej om han berättar varför.
mace Posted - 2010/05/11 : 20:00:11
Det enda jag skulle skydda "fysiskt" är det jag inte äger, familjen!

Det andra kan ersättas,

M
mace Posted - 2010/05/11 : 19:58:05
quote:
Inbrottstjuven kommer endast kunna nyttja sina ben efteråt...


Men då kan han ju springa ifrån polisen

M
Wheels Posted - 2010/05/11 : 18:52:07
Att det är enkelt att underhålla sitt behov av snabba pengar med bilinbrott är inte bra.
Det som grämer mig är att jag bjöd in till det.
Får också såna tankar Cirklomannen, men nånstans har det att göra med att vi fixar Greklands skuld.
Alla behöver pengar, om vi inte har dom,stjäl eller ljug att du har dom.
CC Posted - 2010/05/11 : 18:50:29
Ett bollträ i min hand och en inbrottstjuv i min bil eller hemma är inte bra för min del ett antal år framöver... Inbrottstjuven kommer endast kunna nyttja sina ben efteråt...
Circlomanen Posted - 2010/05/11 : 17:02:57
Jag skulle vilja "förbereda" bilen mot inbrott, men det är ju tyvärr olagligt att försvara sig mot brottslighet. 4 st servomotordrivna kompressionsdrivers kopplade till ett horn som kan skapa 160 dB fyrkantsvåg på 3 Khz i bilen, med en 10 sec fördröjning på det helt dolda larmet kanske kunde underhålla buset vid ett ev inbrott. Gärna i kombination med en MMS funktion som gör att jag ser inbrottet på min mobil i realtid och kan sätta av en tårgaspatron eller liknande med en enkel kod från mobilen.
Men som sagt var. Det är visst synd om buset om dom inte får utöva sin kriminalitet i lugn och ro. Det är bra att vi har lagar som skyddar den "yrkesgruppen". Jag bara hoppas att jag aldrig hittar en inbrottstjuv i mitt hem. Jag har en tendens att tänka "ett öga för en krona, och ett ben för en leksak" när jag tänker på tjuvar.

Det är tråkigt att sånt där händer.
Wheels Posted - 2010/05/11 : 15:57:18
Vissa av "dom där" verkar ta allt.
Hörde just två polare som haft inbrott på ett P-hus nära Lisseberg.
Och då är det bevakat med vakter och kameror!
bibl Posted - 2010/05/11 : 14:57:53
Hade för många år sedan inbrott i min gamla SAAB 99:a från 75, de stal högtalarna i bakrutan (av lådmodell kanske värda 50kr) och lämnade stereon eftersom det saknades frontpanel. Men det roliga i historien är att de låste bilen efter sig när de gick... (SAAB:en kunde man inte trycka ned låset från insidan och sedan slå igen dörren utan man var tvungen att låsa med nyckel utifrån. Säger väl en del om hur "inbrottssäkra" de låsen var )
CC Posted - 2010/05/11 : 13:31:05
F** va jag hatar inbrottstjuvar! Att vissa människor har så dj*** svårt för att låta bli andra människors tillhörigheter!
Dr.Nope Posted - 2010/05/11 : 13:08:25
orkar de sno en bilstereo med kassettband istället för CD är nog en GPS oavsett modell extremt eftertraktat i de kretsarna ;)
theseal Posted - 2010/05/09 : 12:50:15
vemfan orkar sno en GPS?? en ny kostar ju 700kr på elgrotesken.. trist anyhow.
hogga Posted - 2010/05/09 : 10:49:59
Oj, lämnade du hållaren framme. Det räcker att märken efter sugkoppen syns för att det ska bli inbrott.
Wheels Posted - 2010/05/08 : 23:27:02
Jo,och orutnerat villken storstadsbo anonnserar med en GPS hållare i framrutan?
I ett P-hus under en fotbollsmatch?
dahlfalk Posted - 2010/05/08 : 23:12:20
Drygt!
Alltid lika surt att få saker och ting stulna. Hoppas du får lite på försäkringen i alla fall.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000