HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Vinylen börjar bli gammal

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
elektronror Posted - 2014/02/06 : 21:30:47
Försöker alltid ta hand om mina prylar på bästa sättet men hörlurar är ganska okänt för mig.
Hittills har jag öppnat mina Stax en gång och väldigt försiktigt dammat av och rengjort kontakterna. Försöker även torka av dem med fuktig trasa efter 10-15 timmars användning men ena parets kuddar skulle behöva lite mer omsorg. Vinylen har torkat en aning men jag vet inte vad man ska använda för något medel för att försöka få tillbaka lite liv i dem. Någon som har ett bra tips?
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
elektronror Posted - 2014/02/12 : 19:55:51
Provade med någon sprej från Biltema. Fungerade faktiskt väldigt bra men medans jag vände ut och in på en kudde lossnade sömmen... Tog ett par timmar att sy ihop den igen men nu är den som ny igen.
tomano58 Posted - 2014/02/06 : 23:56:38
Det finns bilprodukter avsedda att användas till att fräscha upp vinyl. Kanske kan vara nåt att testa?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000