HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Vinylen börjar bli gammal
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2014/02/06 :  21:30:47  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Försöker alltid ta hand om mina prylar på bästa sättet men hörlurar är ganska okänt för mig.
Hittills har jag öppnat mina Stax en gång och väldigt försiktigt dammat av och rengjort kontakterna. Försöker även torka av dem med fuktig trasa efter 10-15 timmars användning men ena parets kuddar skulle behöva lite mer omsorg. Vinylen har torkat en aning men jag vet inte vad man ska använda för något medel för att försöka få tillbaka lite liv i dem. Någon som har ett bra tips?

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2014/02/06 :  23:56:38  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Det finns bilprodukter avsedda att användas till att fräscha upp vinyl. Kanske kan vara nåt att testa?
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2014/02/12 :  19:55:51  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Provade med någon sprej från Biltema. Fungerade faktiskt väldigt bra men medans jag vände ut och in på en kudde lossnade sömmen... Tog ett par timmar att sy ihop den igen men nu är den som ny igen.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000