HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Funderar på nya lurar

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Tobbe_L Posted - 2013/11/05 : 16:17:28
Jag har lite planer på att köpa mig ett par nya lurar.
Mina gamla Beyer-Dynamic DT-931 är inte så kul, de har börjat spricka i plasten mm.

Har spanat lite o de jag är mer nyfiken på är Hifiman HE-500 eller Audez'e LCD-2. Tänkte i första hand leta efter ett par beg.

Jag har ju min Trident DIY hörlursförstärkare så på den fronten är jag rätt nöjd.
TRIDENT
Tyvärr så funkar inte bilderna i tråden

Är det någon som har erfarenhet av de här lurarna?

8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Tobbe_L Posted - 2013/11/06 : 20:54:28
Det får bli ett par beg Hifiman HE-400.

Har precis konstaterat att båda mina handöverfräsar håller på att ge upp.
Så det får bli HE-400 o en ny fräs

Io Posted - 2013/11/06 : 16:19:35
Om jag skulle köpa lurar skulle valet stå mellan LCD3 och HE-500. Skulle välja de senare p g a av att de är så mycket billigare. I vilket fall är de båda lurarna mina favoriter!
HerrD Posted - 2013/11/06 : 09:08:49
Tyckte också LCD2 lät bra tills jag lyssnade på LCD3. Lyssna inte på LCD3 om du vill vara nöjd med LCD2!
Tobbe_L Posted - 2013/11/06 : 08:49:10
Jag lyssnade aldrig på LCD-3
Men det kanske var tur att jag inte gjorde det
De är tyvärr utanför min budget

AlfaGTV Posted - 2013/11/06 : 08:24:37
Instämmer Tobbe_L! Men det tråkiga(?) i sammanhanget var ju det faktum att de hade ett par Audeze LCD-3 där också...
Och det gjorde i mina öron att 2:an kom på skam, trots prisskillnaden.
VH /Micke
Tobbe_L Posted - 2013/11/06 : 07:45:59
Tack för infon

Lysande på ett par Audeze LCD-2 på Sweetspot o de lät riktigt bra

Finns ett par Hifiman HE-500 ute på hifimagasinet är lite sugen på att testa dem.

sampix Posted - 2013/11/06 : 02:37:59
Hifiman HE500 kan inte tyvärr inte uttala mig om då de även hos mig ligger under kategorin: lurar jag skulle vilja lyssna på. Däremot så äger jag ett par audeze lcd2-rev2 (rev 2,2 tror jag t o m). Har egentligen inget ont att säga om dem, lite tunga under längre lyssningar möjligtvis + det finns hörlurar på marknaden som har en större ?ljudbild?.

Precis som micke säger så kan de uppfattas som något varma i klangen. Vilket jag personligen inte direkt tycker, det låter som det ska göra helt enkelt:)

Vet tyvärr inget om den förstärkare du har. Men jag upplever ordentliga skillnader mellan de två olika jag har. Den här typen av lurar verkar kräva en hel del av förstärkaren trotsallt. Handlar i första hand om dynamik och framförallt basåtergivningen (som för övrigt är magisk med audeze när man får till det).
Micke Y Posted - 2013/11/05 : 18:53:03
Jag har testat Audeze och tycker dom är kanon, dyra som f-n men bra. En del tycker dom är väl varma i klangen men jag tycker de är närmare akustiskt musik i riktiga rum snarare än lite avrullat i basen som ger intryck av detaljering.

Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000