HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Bästa ljud för 1000kr?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
elektronror Posted - 2013/11/23 : 20:40:02
Har just nu ett modifierat Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro där jag bytt Opamp och elektrolyterna. Låter väldigt bra men jag skulle gärna vilja veta om jag faktiskt kan få ut bättre ljud från datorn.

För 1000kr så kan man t.ex få ett Asus Xonar Essence STX eller Cambridge DacMagic men kan man verkligen höra så mycket skillnad mellan en DAC och Asus kortet? Skulle gärna vilja veta hur jag kan få ut det bästa ur min dator för tusenlappen. Byggsatser från Ebay är inga problem.
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
AlfaGTV Posted - 2014/01/19 : 00:10:57
Tror elektronror syftar på sitt Creative kort. Men å andra sidan har jag svårt att se hur man kan klandra en produkt efter att ha kraftigt förändrat hårdvaran. Obs! Jag förstår att man gillar att skruva och förändra, men det är svårt att bibehålla tillverkarens ansvar.
Vh Micke
Johan4130 Posted - 2014/01/18 : 19:52:10
@elektronror
Inte kan det ha varit Asus-kortet som buggade så pass att du fick ta ut det så ofta? Det låter ju helt uppåt väggarna. Måste vara måndags-ex.
elektronror Posted - 2014/01/16 : 18:12:04
Det jag egentligen är missnöjd med är drivrutinerna. Fick ta ut och sätta i det nästan dagligen pga. alla buggar etc. Nu är det inte lika illa men visst vore det kul att slippa alla problem.

Är nog smartare att spendera pengarna på något annat istället...
Ryssen Posted - 2013/12/10 : 21:26:17
Har ett ASUS kort och är väldigt nöjd med ljudet (efter opamps byte(Diskreta opamps))..
Tror inte heller att det hörs nån förbättring med DAC.
omar Posted - 2013/12/10 : 20:55:24
Personligen tror jag inte att du kommer höra någon skillnad ifrån det du har nu. Visst ASUS är väldigt trevligt och jämfört mot DAC hör inte jag någon större skillnad.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.15 sekunder. Snitz Forums 2000