HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Trådlös NAS tilll Naim UnitiQute

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
swingpjatt Posted - 2013/09/29 : 15:54:14
http://www.inet.se/produkt/4900503/corsair-voyager-air-500gb-wifi-rod
En sådan kopplad till Naim UnitiQute skulle det fungera, eller måste man blanda in en DATOR i signalkedjan ?

5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ryssen Posted - 2013/09/30 : 11:59:14
Har en TS-219+ som jag är nöjd med,har 2Tb i raid single raid (eller vad det nu heter,iallfal är 2tb i minsta laget..
AlfaGTV Posted - 2013/09/30 : 06:49:30
Jag har inte haft annat än positiva erfarenheter av mina två QNAP jag ägt/äger. (TS-109/TS-119) inga bekymmer att leverera okomprimerat/FLAC till min Embla. Fritt att byta disk i dem efter önskemål, 2Tb just nu.
TwonkyMediaServer som ingår i mina modeller fungerar väl, men man kan t.ex. Inte "transcoda" till PCM "on the fly".
För attgöra ovanstående, med en förbättring av ljudet, använder jag J River Media Center på en server i skrubben.

Tror oavsett du kommer vilja ha mer än 500Gb ganska snart också...
Och trådlöst innebär alltid mera komplexitet, och för mig har det alltid förknippats med sämre ljudkvalitet...
Vh Micke
swingpjatt Posted - 2013/09/29 : 22:54:47
Du har rätt , det måste vara en UPnP server, så då är det en NAS som har detta inbyggt jag skall hitta, för att slippa blanda in datorn.
swingpjatt Posted - 2013/09/29 : 22:16:24
Jag vet ju inte alls, därav frågan, men vad i består skillnaden, då det fungerar att spela direkt från USB minne i I-pod/USB ingången på fronten ?, varför skall den inte vilja ha #flac" filen via nätverksingången utan dators stöd ?.

Vinyl är på nåt vis lättare att förstå sig på
AlfaGTV Posted - 2013/09/29 : 21:44:48
Eg. Borde jag vara tyst, då jag inte vet hur Naim's streaming produkter fungerar...
Men om jag förstår produkt-infon rätt så har denna ingen inbyggd DLNA/UPnP server...
Det betyder att den fungerar med Sonos, men inte med Linn DS/Naim Uniti etc...
För jag TROR de kräver en dator/Nas med DLNA server-funktioner.

Men jag kan definitivt ha fel här!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000