HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Trådlös NAS tilll Naim UnitiQute
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2013/09/29 :  15:54:14  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
http://www.inet.se/produkt/4900503/corsair-voyager-air-500gb-wifi-rod
En sådan kopplad till Naim UnitiQute skulle det fungera, eller måste man blanda in en DATOR i signalkedjan ?

Handla nu! svepningen har inga fickor.

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/09/29 :  21:44:48  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Eg. Borde jag vara tyst, då jag inte vet hur Naim's streaming produkter fungerar...
Men om jag förstår produkt-infon rätt så har denna ingen inbyggd DLNA/UPnP server...
Det betyder att den fungerar med Sonos, men inte med Linn DS/Naim Uniti etc...
För jag TROR de kräver en dator/Nas med DLNA server-funktioner.

Men jag kan definitivt ha fel här!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2013/09/29 :  22:16:24  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Jag vet ju inte alls, därav frågan, men vad i består skillnaden, då det fungerar att spela direkt från USB minne i I-pod/USB ingången på fronten ?, varför skall den inte vilja ha #flac" filen via nätverksingången utan dators stöd ?.

Vinyl är på nåt vis lättare att förstå sig på

Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2013/09/29 :  22:54:47  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Du har rätt , det måste vara en UPnP server, så då är det en NAS som har detta inbyggt jag skall hitta, för att slippa blanda in datorn.

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/09/30 :  06:49:30  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag har inte haft annat än positiva erfarenheter av mina två QNAP jag ägt/äger. (TS-109/TS-119) inga bekymmer att leverera okomprimerat/FLAC till min Embla. Fritt att byta disk i dem efter önskemål, 2Tb just nu.
TwonkyMediaServer som ingår i mina modeller fungerar väl, men man kan t.ex. Inte "transcoda" till PCM "on the fly".
För attgöra ovanstående, med en förbättring av ljudet, använder jag J River Media Center på en server i skrubben.

Tror oavsett du kommer vilja ha mer än 500Gb ganska snart också...
Och trådlöst innebär alltid mera komplexitet, och för mig har det alltid förknippats med sämre ljudkvalitet...
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8641 Posts

Posted - 2013/09/30 :  11:59:14  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Har en TS-219+ som jag är nöjd med,har 2Tb i raid single raid (eller vad det nu heter,iallfal är 2tb i minsta laget..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000