Author |
Topic |
|
swingpjatt
Member
338 Posts |
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2013/09/29 : 21:44:48
|
Eg. Borde jag vara tyst, då jag inte vet hur Naim's streaming produkter fungerar... Men om jag förstår produkt-infon rätt så har denna ingen inbyggd DLNA/UPnP server... Det betyder att den fungerar med Sonos, men inte med Linn DS/Naim Uniti etc... För jag TROR de kräver en dator/Nas med DLNA server-funktioner.
Men jag kan definitivt ha fel här! |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
swingpjatt
Member
338 Posts |
Posted - 2013/09/29 : 22:16:24
|
Jag vet ju inte alls, därav frågan, men vad i består skillnaden, då det fungerar att spela direkt från USB minne i I-pod/USB ingången på fronten ?, varför skall den inte vilja ha #flac" filen via nätverksingången utan dators stöd ?.
Vinyl är på nåt vis lättare att förstå sig på |
Handla nu! svepningen har inga fickor. |
|
|
swingpjatt
Member
338 Posts |
Posted - 2013/09/29 : 22:54:47
|
Du har rätt , det måste vara en UPnP server, så då är det en NAS som har detta inbyggt jag skall hitta, för att slippa blanda in datorn. |
Handla nu! svepningen har inga fickor. |
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2013/09/30 : 06:49:30
|
Jag har inte haft annat än positiva erfarenheter av mina två QNAP jag ägt/äger. (TS-109/TS-119) inga bekymmer att leverera okomprimerat/FLAC till min Embla. Fritt att byta disk i dem efter önskemål, 2Tb just nu. TwonkyMediaServer som ingår i mina modeller fungerar väl, men man kan t.ex. Inte "transcoda" till PCM "on the fly". För attgöra ovanstående, med en förbättring av ljudet, använder jag J River Media Center på en server i skrubben.
Tror oavsett du kommer vilja ha mer än 500Gb ganska snart också... Och trådlöst innebär alltid mera komplexitet, och för mig har det alltid förknippats med sämre ljudkvalitet... Vh Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8641 Posts |
Posted - 2013/09/30 : 11:59:14
|
Har en TS-219+ som jag är nöjd med,har 2Tb i raid single raid (eller vad det nu heter,iallfal är 2tb i minsta laget.. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
|
Topic |
|