HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Ljudkvalité Spotify i iphone

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
jeppe72 Posted - 2010/10/28 : 22:55:57
Hej jag har precis börjat med Spotify i iphonen och har jämfört en del spår som jag rippat i iTunes med aac 256 och 320 och jag tycker spotifys q5 160 oggfiler låter klart trevligare. Bättre separation, mer luft, varmare och bättre upplösning. Aac-versionerna verkar möjligen ge mer detaljer men jag upplever ljudet som mer tillplattat, mindre naturligt och stökigare. Dessutom känns det som att det är mer dynamiskt ljud i spotifys filer. Jag kör med klipsch X5 som lurar och tycker att det är sjukt konstigt men väldigt trevligt. Det är som att ta bort den berömda filten även om skillnaderna overkligheten är mycket små. Vad är er erfarenhet?

Upptäckte just att det var en helt annan historia med komplex rock. Där låter spotiy mörkt och rätt luddigt med för onyanserad bas men dock mycket mer bas än itunesversionen. Undras om det är det som ger värmen i glesare musik.
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ayn Posted - 2010/10/31 : 19:48:22
Japp
jeppe72 Posted - 2010/10/31 : 19:43:42
Jag har ställt in high på kvalité både vid syncning och streamning. Är det ogg 320 då?
theseal Posted - 2010/10/31 : 09:33:42
du vet att du kan köra ogg 320 i telefonen va?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000