T O P I C R E V I E W |
modernman |
Posted - 2010/10/25 : 18:58:38 Som jag har nämnt i en annan tråd, provhandlade jag lite på e-bay. Jag fick nu hem min Muse Mini USB DAC för 300 pix inkl. frakt.
Den spelar, men det kommer ett pip med jämna mellanrum, typ var 30:e sek. Någon som råkat ut för detta förut? Ska labba lite, bara lite svårt att veta var man ska börja.
Förövrigt verkar den vara ganska välbyggd. Men har inte lust att lägga ner oerhörda mängder med energi på att få den att fungera ordentligt.
Tacksam för tips!
//Erik |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
skropp |
Posted - 2010/11/23 : 14:00:48 Jag har en Beresford Caiman DAC som också "piper". I mitt fall är det ett relä som slår från när bitströmmen till DACen slutar, tex när en låt tar slut. Pipet kommer från DAC-lådan och inte genom högtalarna; är det samma sak i ditt fall? Om man tycker att det stör så kan man se till att bitströmmen aldrig slutar. Märkte tidigare att Flash höll bitströmmen "levande" även efter att klippet var slut, men med de senaste versionerna så har pipet kommit tillbaka. |
modernman |
Posted - 2010/11/15 : 13:23:10 Nej, ingen hub. Man kan ju inte riktigt slappna av när någonting "lagat sig självt". Känns lite osäkert.
Hade inte väntat mig så mycket från "fyndet" ändå. Får köra med detta sålänge. Läste senaste Hifi & Musik, deras DAC-test. Då blev man lite sugen på något annat |
AlfaGTV |
Posted - 2010/11/11 : 19:34:16 Besynnerligt, inge kul med fel som lagar sig själva? Om du inte gjort nåt med den då? Kopplat via hub eller? MVH /Micke |
modernman |
Posted - 2010/11/11 : 16:20:28 OM det av någon anledning skulle vara någon som brydde sig om mitt problem, så kan jag nu meddela att det har slutat att pipa. Varför vet jag inte. |