HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 DAC-pip
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/10/25 :  18:58:38  Show Profile Send modernman a Private Message  Reply
Som jag har nämnt i en annan tråd, provhandlade jag lite på e-bay. Jag fick nu hem min Muse Mini USB DAC för 300 pix inkl. frakt.

Den spelar, men det kommer ett pip med jämna mellanrum, typ var 30:e sek. Någon som råkat ut för detta förut? Ska labba lite, bara lite svårt att veta var man ska börja.

Förövrigt verkar den vara ganska välbyggd. Men har inte lust att lägga ner oerhörda mängder med energi på att få den att fungera ordentligt.

Tacksam för tips!

//Erik

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/11/11 :  16:20:28  Show Profile Send modernman a Private Message  Reply
OM det av någon anledning skulle vara någon som brydde sig om mitt problem, så kan jag nu meddela att det har slutat att pipa. Varför vet jag inte.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/11/11 :  19:34:16  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Besynnerligt, inge kul med fel som lagar sig själva?
Om du inte gjort nåt med den då? Kopplat via hub eller?
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

modernman
Member

278 Posts

Posted - 2010/11/15 :  13:23:10  Show Profile Send modernman a Private Message  Reply
Nej, ingen hub. Man kan ju inte riktigt slappna av när någonting "lagat sig självt". Känns lite osäkert.

Hade inte väntat mig så mycket från "fyndet" ändå. Får köra med detta sålänge. Läste senaste Hifi & Musik, deras DAC-test. Då blev man lite sugen på något annat
Go to Top of Page

skropp
Starting Member

30 Posts

Posted - 2010/11/23 :  14:00:48  Show Profile Send skropp a Private Message  Reply
Jag har en Beresford Caiman DAC som också "piper". I mitt fall är det ett relä som slår från när bitströmmen till DACen slutar, tex när en låt tar slut. Pipet kommer från DAC-lådan och inte genom högtalarna; är det samma sak i ditt fall? Om man tycker att det stör så kan man se till att bitströmmen aldrig slutar. Märkte tidigare att Flash höll bitströmmen "levande" även efter att klippet var slut, men med de senaste versionerna så har pipet kommit tillbaka.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000