HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Nya HRT Music Streamer

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
U1 Posted - 2010/10/04 : 16:41:13
Är det någon som vet när den kommer eller om den går att köpa idag? På Arken visades den, en rundad liten sak som jag dock inte lyckats hitta en bild på nu...

Någon som vet?
18   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Mirage Posted - 2010/10/24 : 23:32:49
Den du länkar till från Lead Audio ser ju fin ut som "den bättre". Om du vill ha ett alternativ till HRT för den billigare kan du titta på NuForce uDAC på samma firma.

Jag vet inte om den låter sämre än HRT, men den har lite fler kopplingsmöjlighter. Förutom analoga RCA ut har den 3,5 mm för hörlurar samt volymkontroll. Dessutom har den en elektrisk digital utgång för att ansluta till annan DAC. Jag har en själv som jag använder till lurar när jag reser, i båten via RCA och hemma mellan HTPC och digtal ingång på förförstärkaren (endast tvåkanal, flerkanal går i en optisk). Finns även en förbättrad version för 250 kr mer nu.
Antonic Posted - 2010/10/24 : 17:55:16
Någon mera som testat denna nu?
Letar efter 2st dacar en billigare till datorhögtalarna och en riktigt bra till stereon.

Hembioconsult har ju fått in denna:
http://www.hembioconsult.se/Produkter/2-kanal/DA-omvandlare/LA-100.htm
Men har inte hört något om den än.
Mirage Posted - 2010/10/15 : 15:46:00
Jo, det var just därför jag undrade om din jämförelse gällde mot de analoga utgångarna på SB3, eller om du haft den kopplad till en extern DAC? De analoga utgångarna på SB brukar väl inte hyllas direkt, men den kan ju en del annat. Själv har jag kopplat den elektriska digitala utgången direkt till en förförstärkare, så får den sköta D/A-omvandlingen.
Sondek Posted - 2010/10/15 : 08:29:38
Den här usb-dacen har endast analog (RCA) ut.
Mirage Posted - 2010/10/14 : 22:47:34
När du jämför mot SB3, är det mot de analoga utgångarna på den du jämför då?
sladdbarn Posted - 2010/10/14 : 21:09:40
Vad kul, grattis till ett bra köp
Sondek Posted - 2010/10/14 : 20:43:36
Kan tillägga att dynamik och musikaliskt driv finns där också
Ju längre jag lyssnar på denna lilla röda tingest ju bredare får jag..

En bra ljudkälla behöver inte kosta så mycket med andra ord när man ändå har en dator ståendes där hemma
Sondek Posted - 2010/10/14 : 20:17:36
quote:
aha? Ljudet då? Ljudet!!!!

Sammanfattar återgivningen så här:

När jag nu äntligen fått möjlighet att lyssna lite (med en väldigt färsk dac) så kan jag konstatera att den är i en helt annan klass än Squeeze Box Classic exempelvis. Lyssnat på Flac och Spotify.

En detaljerad och luftig återgivning med bra närvaro enligt mitt subjektiva omdömme. Tydligt ljud med mycket detaljer men utan att låta vasst. Hur mycket bättre den är än föregående version vet jag inte annat än på pappret. Men för priset är nog det här den mest prisvärda hifi produkt jag känner till
Sondek Posted - 2010/10/13 : 14:26:03
B typen av version 3.0 ser ut så här...

http://www.cablewholesale.com/mailimages/usb-30-type-b.jpg

Sondek Posted - 2010/10/13 : 14:10:26
USB version 2.0.

Jag tror inte att B-typen är bakåtkompatibel från version 3.0
A-typen brukar dock vara det.
räven Posted - 2010/10/13 : 12:36:27
Är det version 3?.
Sondek Posted - 2010/10/13 : 12:09:56
He he he.. kom hem igår och levde i tron att jag hade en passande usb kabel men tyvärr

Införskaffat en standard (Hane A->Hane B, 0.5 m) kabel från Kjell&komp i dag på lunchen.

Återkommer i kväll eller i morgon med utlåtande om återgivningen
sladdbarn Posted - 2010/10/12 : 20:37:49
Jaha? Ljudet då? Ljudet!!!!
Sondek Posted - 2010/10/12 : 14:51:11
Blivit ägare till en + 2011 version nu
Sondek Posted - 2010/10/10 : 21:55:51
Ser ut att finnas i lager på ett flertal ställen nu enligt prisjakt.
Sondek Posted - 2010/10/10 : 21:52:49
Enligt uppgift har den lägre distorsion och bättre ljudkvalite än föregångaren. Frågan är hur långt i från storebror(2+)?
Kanske vinner man inte så mycket på att lägga ut det dubbla även om det inte är några stora summor det handlar om.
tober Posted - 2010/10/04 : 20:32:05
Pratade med Göran under mässan och då hade han bara några få exemplar hemma och väntade leverans några veckor efter vilket borde vara nu i dagarna. Så kolla med nån återförsäljare eller Runt Ljud direkt.

ztenlund Posted - 2010/10/04 : 16:53:44
Jag har för mig att Pac tog en bild på den under uppackningen på Arken och att den finns i den allmänna bildtråden, men här kan du få en ändå...

Den finns ju inte på HRT:s hemsida än, men den heter 2011 på Runt Ljuds hemsida: http://runtljudbutik.sc10.se/
Frågan är väl om man ska tolka det som att den dyker upp 2011 eller att de faktiskt kan leverera den?!

Edit:
Påstås finnas i lager hos Lefflers och Reference Audio.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=729936

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000