T O P I C R E V I E W |
Comus |
Posted - 2010/03/28 : 21:01:51 Hejsan!
Jag var nyss iväg och köpte en Technics SA-TX30 via annons (mest för att den såg så snygg ut) och tänkte ha den den som ren 2-kanalare i datorrummet.
Förståeligt nog så har den ingen inbyggd grammofonförstärkare, det finns heller ingen AUX-ingång på den, däremot finns det RCA-ingångar för VCR.
Undrar nu om det är ok att koppla ett RIAA-steg till en VCR-inång? Eller kan det gå sönder något?
Logiken säger mig att det inte ska vara något problem men jag avaktar svar från expertpanelen för säkerhets skull.
Mvh / |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Comus |
Posted - 2010/03/28 : 21:52:20 Hej igen!
Som jag misstänkte då, har någon gång hört att man inte ska koppla in något på en Tuner-ingång (förutom just då en Tuner) men det kanske bara var nys?
Ville i alla fall få svar här innan jag kopplar ihop apparaterna, tack och bock herrarna!
Mvh / |
Björn-Ola |
Posted - 2010/03/28 : 21:15:03 .. eller AUX. Det är riktigt. Alla ingångar är likadana utom skivspelaringångar som går till en RIIA-förstärkare. Det är bara att köpa en separat RIIA-förstärkare och koppla in och njuta av det härliga vinyl-knastret. |
ztenlund |
Posted - 2010/03/28 : 21:09:02 Det lär väl vara en vanlig linjeingång så det spelar ingen roll om den heter vcr, jultomte, kick-ass-rock eller gumman grå. |