HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Cd/Mediabibliotek mm

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
gixxer9 Posted - 2010/02/14 : 23:42:58
Hej
Har funderingar på att lägga upp hela min cd samling samt en del Filmer på 5-6 Tb hårddiskar samt köra via foobar alt j river /VLC player Samt ett bra ljudkort med Optisk utgång
Till en V-dac sen analogt till 2-kanalaren samt optskt/coaxialt till AV.(vill inte förbinda min Dator med varken Dac 'en eller förstärkaren /AV-anläggningen annat änn optiskt ((har sett en del katastrofala resultat av detta :-( )) Har då ingen erfarenhet av hur detta skall gå till och 1:vilket Ljudresultat man kan vänta sig ÄR Det förresten 2:Lagligt/Möjligt att lägga upp Cd skivor i ett musikbibliotek utan att 3:förstöra kvaliten??.... ;-)
4: eftersom V-dac har fått så bra kritik och finns att köpa via nätet i England för 1600 kr så behöver jag väl inte ett ljudkort med utbytbara (dyra)opampar??? typ Auzen X-Fi Forte 7.1 alt Auzen X-Fi Bravura eller har jag fått allt om bakfoten ??

Rätt många frågor ja vet.... kanske lite som att svära i kyrkan att fråga här oxå med risk att bli av med öronen med hjälp av ett par slöa skridskor :-) Men tekniken går juh framåt .....

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000