HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Cd/Mediabibliotek mm
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gixxer9
Starting Member

3 Posts

Posted - 2010/02/14 :  23:42:58  Show Profile Send gixxer9 a Private Message  Reply
Hej
Har funderingar på att lägga upp hela min cd samling samt en del Filmer på 5-6 Tb hårddiskar samt köra via foobar alt j river /VLC player Samt ett bra ljudkort med Optisk utgång
Till en V-dac sen analogt till 2-kanalaren samt optskt/coaxialt till AV.(vill inte förbinda min Dator med varken Dac 'en eller förstärkaren /AV-anläggningen annat änn optiskt ((har sett en del katastrofala resultat av detta :-( )) Har då ingen erfarenhet av hur detta skall gå till och 1:vilket Ljudresultat man kan vänta sig ÄR Det förresten 2:Lagligt/Möjligt att lägga upp Cd skivor i ett musikbibliotek utan att 3:förstöra kvaliten??.... ;-)
4: eftersom V-dac har fått så bra kritik och finns att köpa via nätet i England för 1600 kr så behöver jag väl inte ett ljudkort med utbytbara (dyra)opampar??? typ Auzen X-Fi Forte 7.1 alt Auzen X-Fi Bravura eller har jag fått allt om bakfoten ??

Rätt många frågor ja vet.... kanske lite som att svära i kyrkan att fråga här oxå med risk att bli av med öronen med hjälp av ett par slöa skridskor :-) Men tekniken går juh framåt .....

gixxer9

Edited by - gixxer9 on 2010/02/14 23:45:58
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000