HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Problem med Squeezebox classic

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
bearwik Posted - 2009/08/17 : 18:09:41
Min SB har börjat konstra, den spelar MP3-filer utan problem, men när jag vill spela wav-filer startar den om efter 10-15 sekunder och buffrar flera gånger utan att komma igång ordentligt. All musik ligger på samma HD. Jag fattar ingenting, jag har provat och starta om SB flera gånger, ingen förbättring. Någon som upplevt samma sak?
16   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
bearwik Posted - 2009/09/16 : 15:04:57
Min router verkar vara lite klen när det gäller den trådlösa överföringen så nu har jag dragit en nätverkssladd emellan istället. Det blev stor skillnad i stabiliteten, nu funkar det klockrent hela tiden.
Burmäster Posted - 2009/08/26 : 10:10:22
Min stannade och buffrade mest hela tiden. Fruktansvärt irriterande.

Jag uppdaterade squeezecenter i datorn + boxen. Sedan stängde jag ner datorn och boxen. Gick och drog nätkablarna på modemet och routern. Väntade några minuter och satte sedan igång modem och router och lät dem jobba upp sig till arbetsläge. Kallbootade datorn och tryckte igång SB.

Har nu spelat i en timme utan avbrott och det känns vansinnigt skönt!
Ryssen Posted - 2009/08/23 : 22:42:47
Ja fast IP är bra,kör jag med,slipper man krångla och ändra vid varje omstart.
CC Posted - 2009/08/23 : 21:29:20
Jag kör med fast Ip-adress på server och SB. Har endast en switch mellan dem (kör med tp-kabel). Har därigenom aldrig problem när routern dyker (vilket var mycket vanligt när jag körde med Telias "Smart" och diverse D-link modeller. Med routern från Linksys är nätet stabilt som fasiken!)
Björn-Ola Posted - 2009/08/23 : 10:25:41
Ibland läger min router av, då är det bara att dra ur sladden på den och starta om.
Ett sätt att undvika detta för mig är att starta om varje dag.
Magoo Posted - 2009/08/22 : 20:57:55
Min SB betedde sig liknande en tid. Det kom sig av att det var lite dålig kontakt för nätsladden till SB, vilket ledde till (nu spekulerar jag) att det blev mikro avbrott som gjorde att nätverket gick ner tillfälligt. Efter att jag kom på det har jag varit mer noggrann när jag har micklat med nätsladden och inte haft problem sen dess. Jag har trådlöst från dator till router och trådlöst från router till SB, jag har hört att det kan påverka buffring negativt men det är inga problem för mig.
CC Posted - 2009/08/18 : 14:58:36
Fördelen med kabel är att det ännu inte krånglat...
Tobbe_L Posted - 2009/08/18 : 14:25:02
Min är likadan.
Ibland hjälper det att dra ut sladden ur SB o sedan tillbaka med den.
bearwik Posted - 2009/08/18 : 14:01:20
Idag funkar det, jaha, då är man en erfarenhet rikare.
CC Posted - 2009/08/17 : 22:59:53
testa tillfälligt med kabel? Då märker du snabbt om problemet är trådlöst eller ej... Hade samma problem som du fast på grund av för svag signal i källaren. Vart lättare/billigare å dra en kabel...
bearwik Posted - 2009/08/17 : 22:03:49
Har lagt ner för kvällen, blev friidrott istället, provar igen i morgon.
tommypeters Posted - 2009/08/17 : 21:44:23
"Det har ju fungerat förut..." är väl inte gångbart när det gäller trådlösa nätverk. Routern kan som sagt behöva startas om. Bor du i lägenhet kanske ett par grannar också skaffats sig trådlöst nätverk och kör på samma kanal. Eller har de flyttat sin mikrovågsugn och har bytt till popcorn-diet.
Magils Posted - 2009/08/17 : 21:15:46
Jahadu och mitt ska klara 54 .....

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=65156

Trots den positiva kommentaren så strular det ibland ändå och nu skyller jag på WLAN:et. Ibland behöver man rycka sladden på routern etc
Vissa dagar vill det sig inte bara...oavsett hur bra det gått. Och då kan "dagarna" vara 5 minuter ibland, osagt vilken sort.
bearwik Posted - 2009/08/17 : 18:44:06
Jag har ju spelat samma wav-filer förut utan problem, nätverket ska ju klara 25 mbit trådlöst.
ud Posted - 2009/08/17 : 18:38:19
Gamla routern hade liknande hyss för sig så det hackade och hade sig.
Behövde starta om den var annan månad ungefär.
Alltså inget fel på SBn för min del.
Inga problem alls med nya routern.

edit: trådlöst alltså
Magils Posted - 2009/08/17 : 18:22:44
Nätverksproblem? Wav filer kräver större bandbredd....

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000