T O P I C R E V I E W |
Njord |
Posted - 2008/05/17 : 15:30:14 Är det samma slags skillnader som mellan olika förstärkare när det gäller DAC:ar? Bättre eller sämre på "stampa takten".
Är matchningen till förstärkaren viktig?
Det vore intressant om du ville dela med dig av dina erfarenheter. |
7 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Njord |
Posted - 2008/05/18 : 10:50:34 Min utrustning består av Squeezebox - Euphya Alliance 250 (integrerad förstärkare) - JM Reynaud Twin Signature (stativare).
Jag hade tidigare en Roksan Kandy förstärkare. Min nya förstärkare slår Roksan på alla punkter med undantag för "stampa takten-faktorn". Euphya är inte såsig men skulle inte må illa av lite mera driv.
Ayn; Jag läste din jämförelse mellan Linn och Harmony Design
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=15614
Intressant läsning. Tror du att jämförelsen står sig idag? Det kanske inte har hänt så mycket på DAC-fronten?
BosseBula: Jag har hört det många gånger om Lavry DA10, att den är så musikalisk. Så du menar att det där musikaliska har mycket av takt, rytm och timing?
|
Ayn |
Posted - 2008/05/18 : 08:56:15 Linn Numerik har skönt flyt i återgivningen. Däremot är min erfarenhet att transporten inverkar mycket, kanske mer än DAC:en till och med. |
BosseBula |
Posted - 2008/05/18 : 02:14:55 Lavry DA10 var musikalisk i det systemet där jag lyssnade på den idag. |
huzze |
Posted - 2008/05/18 : 02:00:36 Vad har du för utrustning i övrigt?
Är så "frälst" i min nya DAC i övrigt... |
Njord |
Posted - 2008/05/17 : 16:50:29 Harmony Design är ett intressant förslag. Just det där lilla extra kan vara pricken över i:et i min anläggning. |
OcA |
Posted - 2008/05/17 : 16:24:29 Harmony Designs DAC har fått fin kritik för just stampa takten-faktor... Inte farligt dyr heller.
Väldans neutral och musikalisk enligt många tidningar.
Men matchning är viktigt! Har du ett såsigt system lär knappast en DAC frälsa dig fullt ut, men kanske kan bjuda på en viss (marginell?) förbättring. |
Vox |
Posted - 2008/05/17 : 15:39:10 Som allt annat inom hifi är matchning A & O.
|