T O P I C R E V I E W |
G.M |
Posted - 2008/02/02 : 14:39:11 Hallå.
Någon som vet om en såkallad "Cardsplitter" är något att satsa på?
http://www.elektronikgruvan.se/htm/product_view_3.asp?ID=1946
Själv har jag 2 canal digital boxar som jag tänkt använda detta till.
Mvh//Matte. :) |
6 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Pac |
Posted - 2008/02/05 : 11:06:45 quote: Det borde snarare vara olagligt att tjäna pengar på flera kort till samma hushåll. Grr.
Nej, maal olagligt är det säkert inte med den teknologin. Kodningen finns ju bara där för att skydda det upphovsrättsskyddade materialet. Man får ju dela med sig av upphovsrättsskyddat material till familjen och de närmast anhöriga. Det är spridningen till allmännheten via internet och andra publika kanaler som är det som debatteras.
|
300b |
Posted - 2008/02/05 : 10:30:02 Svårt att se att det ska kunna vara mer olagligt än mottagare med flera tuners i; flertalet PVR-boxar kan ju numera spela in mer än en kanal medan man ser på en annan. Så länge som man inte använder parade kort - alltså samkörning av kort/box via deras id-nummer (t.ex. Viasat använder detta i NDS-Videoguard (går att lösa)), så fungerar "Cardsplitters" bra. Vet inte hur de fungerar mot DVB-S2, om det är någon skillnad i korthanteringen i det fallet. |
BosseBula |
Posted - 2008/02/05 : 00:02:20 Det borde snarare vara olagligt att tjäna pengar på flera kort till samma hushåll. Grr. En viss engångskostnad för att göra kortet kan jag gå med på men ingen månadsavgift. Helt befängt. När ska dom lära sig att förakt för kunder biter dom själva i svansen? |
Pac |
Posted - 2008/02/04 : 23:11:13 quote: Är det helt lagligt?
Jag ser nog ingen anledning till varför det inte skulle vara det. Upphovsrätten sätter inga begränsningar så länge det är inom samma hushåll/familj. |
maal |
Posted - 2008/02/04 : 22:22:08 Är det helt lagligt ? Jag menar, Boxer gör ju en j-a massa stålar på att sälja så kallade Tvillingkort. Dom borde väl protestera. |
dmr |
Posted - 2008/02/04 : 19:39:43 Huruvida den funkar till CD kan jag inte svara på, men jag kör den med Boxer och till det är den är klockren!
Enligt nettosat.se där jag handlade ska den klara CD...
http://www.nettosat.se/cardsplitter-smartwi-ver-8-prisgaranti-1.html#imagesdocuments
|