HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Soundbridge / Qnap /Slimserver

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Boergars Posted - 2008/01/06 : 10:59:37
Har en Squeezebox hemma och en Qnap 109 Pro på väg hem.
Då SBn ska va i mitt hifirum funderar jag på en Soundbridge till vardagsrummet.
Mina frågor är om det går att köra:
A: Båda enheterna mot slimservern?
B: Köra två serverprogram på Qnap samtidigt?

C: finns det ngn i göteborgstrakten som kan hjälpa till med installationen av mjukvaran på Qnapen?

/Per
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Magils Posted - 2008/01/06 : 21:30:06
Jag har kört både Soundbridge och klämlåda mot samma server...det fungerar ganska OK, men min PC(XP) var lite för trött så det hackade på bägge två. Soundbridge kan köra mot slimserver men en äldre version så jag körde Firefly och Slimserver bredvid varandra. Firefly finns även för Linux så det borde gå att få till, dock är jag inte bra på själv på Linux.
Har dock själv "kastat" ut Soundbridgen ur köket till förmån för en SB3:a....den finns till salu om du trots det är intresserad
Boergars Posted - 2008/01/06 : 15:10:42
Jo, det vet jag väl, men jag känner att en Squeezebox till vardagsrummet är lite överkurs. lite som att kasta pärlor åt svinen. Och pengar växer ju tyvärr inte på träd.
Piggen Posted - 2008/01/06 : 14:37:58
Soundbridge kan väl inte köra mot Slimserver! Men, du kan köra två squezeboxar mot samma slimserver. Onödigt att köra två olika servrar.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000