T O P I C R E V I E W |
ayayay |
Posted - 2005/09/13 : 09:16:21 Som sagt, litet är ofta snyggt. Men framför allt så är det lätt möblerat.
Kör nu med HTPC till LCD-tv:n och den gamla "klumpen" som står nedan för är inte så snygg att se på. Och att hitta en snygg möbel att trycka in den i är svårt. Ofta är de alldeles för stora (enligt mig) för att ha under en LCD-tv som häger på väggen.
Därför undrar jag om en liten Barebone dator kan vara något? En med riktigt bra grafik/ljudkort.
Denna Barebone-datorn kommer att kopplas in i nätverket och den gamla datorn får agera server utifrån kontoret.
Vad tror ni om detta? Tips?
Mvh Joakim |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Niklas Nord |
Posted - 2005/09/13 : 17:36:35 Se till att ni har processorkraft för att avkoda komprimerade filer bara ! |
ayayay |
Posted - 2005/09/13 : 09:46:17 Då skall jag testa detta.
Snygga HTPC-chassin!!!
Men som sagt, den gamla datorn skall användas som server på kontoret. Så det får allt bli en Barebone i vardagsrummet.
Tack för svaren.
Mvh Joakim |
UrSv |
Posted - 2005/09/13 : 09:35:21 Visst funkar det. Väljer man så låg strömförsörjning som möjligt och lämnar datadiskarna i en server så behöver man ju inte så mycket.
Som nämnts är det ju begränsat med kortplatser även om det var länge sedan det var 1 st PCI och 1 st AGP. AGP har ju bytts ut mot PCI-Express i de nyare modellerna så det är inget problem att hitta ett bra kort (vilket finns för AGP också naturligtvis ett tag till).
Själv tycker jag vissa HTPC-chassin är helt OK.
|
Boergars |
Posted - 2005/09/13 : 09:33:19 Verkar väl vara en riktig lösning. Enda eventuella problemet är väl att antalet PCI-platser är begränsat. Finns oftast bara 1 PCI och 1 AGP till grafikkortet.
Shuttle och A-Open har Barebone av kubmodell som åtminstonde jag tycker är snygga.
En annan lösning är ju ett riktigt HTPC-chassi från exempelvis Dign där du stoppar i prylarna från din gamla dator. http://www.inet.se/index_main.asp?p=6907213
|