HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Keith Emerson R.I.P.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Björn-Ola Posted - 2016/03/12 : 09:39:45
En av de stora har gått bort 71 år gammal.

För mig var han den störste bland keyboardspelare inom rockmusiken. En verklig pionjär, keyboardspelarnas Jimi Hendrix.

Han valde att avsluta sitt liv, enligt ryktet deprimerad över att en nervsjukdom påverkade hans förmåga att spela. Han ville alltså inte leva utan att kunna spela.

Nu är vi i en tid då de stora pionjärerna inom rockmusiken försvinner, en efter en.
Tråkigt. Men deras musik lever. Jag ska lyssna på Tarkus ikväll.
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Björn-Ola Posted - 2016/03/13 : 14:35:11
http://www.express.co.uk/news/obituaries/652126/Emerson-Lake-Palmer-bandmate-feared-for-ELP-star-Keith-Emerson
anli Posted - 2016/03/12 : 21:37:54
Otroligt tråkig eftermiddag... helst när informationen om självmord och sjukdom dök upp. Rörande och läsa på hans hemsida när han kommenterar Bowie och Lemmys frånfällen.
Jag spelade deras 4 första studioalbum på skivspelaren och fick faktiskt en tår i ögat. ELP gav ett stort musikaliskt intryck på en tonåring i början av 70-talet.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000