HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Keith Emerson R.I.P.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2016/03/12 :  09:39:45  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
En av de stora har gått bort 71 år gammal.

För mig var han den störste bland keyboardspelare inom rockmusiken. En verklig pionjär, keyboardspelarnas Jimi Hendrix.

Han valde att avsluta sitt liv, enligt ryktet deprimerad över att en nervsjukdom påverkade hans förmåga att spela. Han ville alltså inte leva utan att kunna spela.

Nu är vi i en tid då de stora pionjärerna inom rockmusiken försvinner, en efter en.
Tråkigt. Men deras musik lever. Jag ska lyssna på Tarkus ikväll.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

anli
Member

254 Posts

Posted - 2016/03/12 :  21:37:54  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message  Reply
Otroligt tråkig eftermiddag... helst när informationen om självmord och sjukdom dök upp. Rörande och läsa på hans hemsida när han kommenterar Bowie och Lemmys frånfällen.
Jag spelade deras 4 första studioalbum på skivspelaren och fick faktiskt en tår i ögat. ELP gav ett stort musikaliskt intryck på en tonåring i början av 70-talet.

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!

Edited by - anli on 2016/03/12 21:38:13
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2016/03/13 :  14:35:11  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
http://www.express.co.uk/news/obituaries/652126/Emerson-Lake-Palmer-bandmate-feared-for-ELP-star-Keith-Emerson

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000