HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tommy Emmanuel Linköping

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
FetMule Posted - 2012/12/02 : 22:42:00
07.45 började en lång musikalisk resa jag sent kommer glömma. I snökaoset från Skånes mittpunkt gick färden mot Linköping för att lyssna på världens, i mins öron, främsta gitarrist: Tommy Emmanuel.
För er som inte är bekanta med honom kan jag varmt rekommendera att knappa in hans namn på youtube.
Vad jag hört så använder han viss elektronik från EAR, vet dock inte om det stämmer?
Han berättade att hans klassiska gitarr med diverse skrapmärken fick ge vika tidigare i år när han gjorde en spelning i Moskva. Under ett av hans trumsolon började flisorna flyga och till sist brakade handen igenom kroppen på gitarren. En snabb resa till Nashville för att hämta nya gitarrer.
Vad det gäller dagens konsert kan jag inte säga annat än MAGISKT!
Min fasters man har sett honom tre gånger tidigare, fjärde gången idag med andra ord, och tyckte att han höll samma klass som förr. Det märks att Tommy älskar sitt jobb.
5 grammofoner av 5 möjliga blir mitt betyg. Extra poäng för ljudteknikern och ljussättning för utmärkt arbete.
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
EngelholmAudio Posted - 2012/12/03 : 08:59:26

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000