HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tommy Emmanuel Linköping
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FetMule
Starting Member

40 Posts

Posted - 2012/12/02 :  22:42:00  Show Profile Send FetMule a Private Message  Reply
07.45 började en lång musikalisk resa jag sent kommer glömma. I snökaoset från Skånes mittpunkt gick färden mot Linköping för att lyssna på världens, i mins öron, främsta gitarrist: Tommy Emmanuel.
För er som inte är bekanta med honom kan jag varmt rekommendera att knappa in hans namn på youtube.
Vad jag hört så använder han viss elektronik från EAR, vet dock inte om det stämmer?
Han berättade att hans klassiska gitarr med diverse skrapmärken fick ge vika tidigare i år när han gjorde en spelning i Moskva. Under ett av hans trumsolon började flisorna flyga och till sist brakade handen igenom kroppen på gitarren. En snabb resa till Nashville för att hämta nya gitarrer.
Vad det gäller dagens konsert kan jag inte säga annat än MAGISKT!
Min fasters man har sett honom tre gånger tidigare, fjärde gången idag med andra ord, och tyckte att han höll samma klass som förr. Det märks att Tommy älskar sitt jobb.
5 grammofoner av 5 möjliga blir mitt betyg. Extra poäng för ljudteknikern och ljussättning för utmärkt arbete.

Edited by - FetMule on 2012/12/03 08:20:34

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2012/12/03 :  08:59:26  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000